Vilka fläktar bör ja installera i Nzxt h7 flow?

Permalänk
Medlem

Vilka fläktar bör ja installera i Nzxt h7 flow?

Hallå!

Har ett nzxt h7 flow, och det sitter ju två 120mm fläktar i chassit som jag kommer ta bort vid bygget och funderar på att installera 7st 140mm fläktar, eller skulle det bli overkill?

Det är inet som skall bygga min dator, så ja kommer inte göra mycket alls.

Får ju plats 3x 120mm/140mm fram
2x 120mm/140mm top
1x 120mm/140mm bak

Har suttit och kollat på olika alternativ men inte kommit fram till något alls, och egentligen så kanske det inte är så viktigt, utan bara ta något? be quiet! Silent Wings 4 och pro modellen har jag kollat på, vad säger ni om dessa? Måste ja köpa separat fan hub?

Lian Li UNI FAN AL140 RGB PWM Svart V2 finns ju också, men är inte värst förtjust i RGB, men kanske blir stilrenare ändå med mindre kablar osv?

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan grena fläktanslutningarna på moderkortyet för att kunna ansluta flera fläktar per port , hur mycket de orkar brukar gå att läsa i databladen men 2-4 fläktat ät i princip aldrig ett problem men det kan gå att körra flera så läs databladen och även fläktens så du vet maxström.
Man måste nog inte tända belysningen om du gillar fläkten i övrigt, läs manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.