Det var faktiskt en slump, jag har gått igenom alla hårdiskar i Crystal Disc info, och det går att aktivera & deaktivera sovläge på 3 av 5 hårddiskar, dock inte på problemdisken (wdc) samt en annan snarlik wdc disk, det kan ju knappast vara en slump att 2 wdc diskar inte ger detta alternativ
Jag har ingen aning om hur kontrollern ser ut på disken, du förutsätter att jag har disken blottad från chassit?
du överskattar isåfall min förmåga kapitalt
Hur ska jag se om det sker en säkerhets lockout? absolut inga meddelanden i Windows dyker upp efter att den försvunnit
Sedan sist så har hälsan på disken gått ner ytterligare från 99 till 97 procent, tillägget
är "Uncorrectable sector count" i SMART, den ligger också på en högre medeltemp än dom andra diskarna (41 grader)
Den här jävla disken har bara startat blygsamma 876 gånger och har en drifttid på ynka 67000 timmar ungefär, det är inte mycket jämfört med min enda! andra skadade disk som startat 1496 gånger & också har 97 % hälsa (efter 109000 timmar) men enbart felar på "Reallocated sector count" men har varit lika stabil som vulkanen Etna som inte försämrats genom utbrott på flera år så den behöver jag nog inte byta ännu.
Jag misstänker att den aktuella hårddisken kanske får nya fel efter x-antal gånger som den tappat bort
sig och måste starta om, det är en intressant ide du kommer med att formatera om disken, men kan detta korrigera
(hälsa 100 % igen) eller stoppa flera maskinella? fel från att inträffa?
Det är bara 1.22 Tb! på denna disk, eftersom jag inte har HD-utrymme över på en enda disk
så kan jag inte göra en avbild utan jag måste försöka portionera ut det tillfälligt över mina 4 andra diskar
5 diskar till ifall vi inkluderar en USB disk från Ibas data recovery med dålig hälsa sedan den ramlat i golvet för många gånger då jag fick för mig att ha den ståendes uppe på towern, därför ska nog inte just jag satsa på att omvandla den dåliga disken till en USB-disk
Jag har inte senaste versionen F2j av BIOS utan F1
https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-970A-DS3P-rev-10/supp...
men jag tror inte heller att det kommer lösa problemet