Minecraft säljer i 300 miljoner exemplar – mest sålda i världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Finns gamla konton kvar från Java-versionen? Jag har nog nåt konto från 2010-2011 nånstans. Så jag är en av kunderna i alla fall.

Ja dom finns kvar dock behöver du "migrera" ditt java konto till ett Microsoft konto.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Köpte orginalet/alfan för 50kr något.
När det släpptes på ps4 köpte jag det där, har även en windows version som jag lirat med vr.

Nu har jag inga vänner längre som spelar så ingen anledning att återkomma.

Permalänk
Medlem

Har spelat till och från sedan beta. Har alltid haft en server med vänner som fortfarande snurrar. Har spelat mycket med mina döttrar, men där har intresset svalnat med tiden. Men ibland så kommer de in och spelar.

Jag saknar känslan man hade i början när man spelade. Den är svårt att hitta igen. Det är ett helt annat spel idag. Fortfarande bra, men annorlunda.

Permalänk
Medlem

Till alla som spelade en stund i början, men sedan inte rört det, kan jag verkligen rekommendera att testa igen!
Har kollat lite på äldre versioner och tycker att spelet är väldigt mycket rikare nu, natt och dag! Men man bör nog vara en person som gillar att samla grejer

Testade lite själv efter jag köpte till sonen förra året, och fastnade ganska direkt. Har alltid trott minecraft bara var för småkids men så satt man där själv!

Permalänk
Medlem

jättekul spel att dra igång lite då och då, brukas spelas vanilla med ett par kompisar några veckor tills vi tröttnar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

Jag saknar känslan man hade i början när man spelade. Den är svårt att hitta igen. Det är ett helt annat spel idag. Fortfarande bra, men annorlunda.

Jag tror att det är upptäckarkänslan man saknar. Att gå ner i en mörk grotta och inte veta vad som väntar, t.ex. Den får man nog inte tillbaka tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Jag tror att det är upptäckarkänslan man saknar. Att gå ner i en mörk grotta och inte veta vad som väntar, t.ex. Den får man nog inte tillbaka tyvärr.

Ja, sannolikt är det så!

Ibland tänker man tillbaka till hur det kändes tidigare, och kanske slår på musiken igen. Så kan man tillfälligt få tillbaka känslan man hade i början.

Jag minns fortfarande första gången jag spelade, tillsammans med brorsan som var på besök. Sen skulle han hem, slängde lite bröd till mig så jag inte skulle svälta, jag hade bara spelat en kort stund. Sen när han hade åkt och jag behövde äta så visste jag inte ens hur man gjorde.
Nu är man veteran efter att ha spelat i 12 år ca.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Jag tror att det är upptäckarkänslan man saknar. Att gå ner i en mörk grotta och inte veta vad som väntar, t.ex. Den får man nog inte tillbaka tyvärr.

Jag tycker Minecraft ändå gör ett rätt bra jobb på den biten. Bara för att ta några av de senaste ändringarna så introducerade de t.ex. ett nytt underjordsbiom kallat Deep Dark i 1.19, som är väldigt annorlunda mot vanliga grottor och som även har "ancient cities" att utforska. I 1.20 lade de till begravda ruiner som man kan leka arkeolog i, och i kommande 1.21 kommer de lägga till "trial chambers".

I 1.21 så kommer de även otippat introducera autocrafting vilket helt kommer revolutionera Minecraft-farmer, det är något jag ser fram emot i alla fall.

Permalänk
Medlem

Rejält OCD-triggande spel dock, det borde ha en varningstext. Så många timmar man lagt ner på att finputsa familjens hemmabas.

Och sen helt plötsligt börjar ungarna på en ny clean server istället, wth... Otack är världens lön.

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Ja och nej

På java edition som är originalet allstå pc versionen så säljes det inget i spelet för rikliga pengar.

Dock på konsol versionen så kan man köpa grejer för pengar i spelet.

Jepp. Den enda riktiga versionen är såklart pc Java versionen.
Microsofts bedrock edition är en enda stor scam-marketplace där så gott som allt extra content, både officiellt och community skapade moddar och skins, kostar pengar. Värre än många free2play spel.

-DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Yeah, det har nog blivit några exemplar med åren. Men första Java-versionen för en hundring är utan tvekan mina bäst spenderade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag tycker Minecraft ändå gör ett rätt bra jobb på den biten. Bara för att ta några av de senaste ändringarna så introducerade de t.ex. ett nytt underjordsbiom kallat Deep Dark i 1.19, som är väldigt annorlunda mot vanliga grottor och som även har "ancient cities" att utforska. I 1.20 lade de till begravda ruiner som man kan leka arkeolog i, och i kommande 1.21 kommer de lägga till "trial chambers".

I 1.21 så kommer de även otippat introducera autocrafting vilket helt kommer revolutionera Minecraft-farmer, det är något jag ser fram emot i alla fall.

Absolut, håller med! Nu började jag på 1.19, så fick väldigt mycket som förstagångsupplevelse och är nog lite bortskämd