Tjena! Sorry för lite sent svar. Rummet jag har kan man säga kommer vara mitt ”mancave” rum, 15kvm ungefär, så kommer bara vara TV, dator där inne osv. Går att stänga så blir inga direkta störningsmoment som höga ljud.
När det kommer till användningsområden har jag tänkt gaming och lite streaming primärt, samt lite bild/video redigering på väldigt enkel nivå. Jag har kikat på Steelseries Arctis Nova Pro Wireless då jag använt den tidigare modellen, Arctis Pro Wireless. Men har länge känt att jag vill testa på nya hörlurar, för ungefär ett år sedan hade jag idéer om att redan då köpa ett par DT 990 och separat mikrofon, men finns en uppsjö av både mikrofoner och hörlurar, fick åsikter då om att inte köpa DT990 för det som du säger att de har en vass diskant. Så jag fortsatte bara med mina Steelseries, som nu gått sönder efter 4,5 år.
Mikrofon hade jag tänkt en simpel USB-mikrofon. Jag såg att Steelseries nyligen släppt en mikrofon, Alias tror jag den heter. Tycker den verkar intressant då just Shure SM7B är lite utanför min budget. Sen om det behövs köpas en förstärkare kommer ju det också införskaffas.
Nu i början tror jag att det kommer prioriteras ett par bra hörlurar och en mic därefter, spelar mycket single player och spel där inte finns behov att kommunicera.
Hoppas det klargör något, annars svara så ska jag ge det ett nytt försök!
Mvh Roger