Julklappshjälp blåtandshögtalare med analog radio

Permalänk
Musikälskare

Julklappshjälp blåtandshögtalare med analog radio

Halloj!

Är på jakt efter en julklapp till tjejen

Hon lyssnar mycket på analog radio och jag undrar om det finns någon blåtandshögtralare som också har stöd för det? Vilken rekommenderar ni i så fall

Prisklass 500-1000kr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är ju annars att välja en bra högtalare med bluetooth så kan hon ju alltid streama radio från mobilen till högtalaren? Funkar inte det?

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Sarato:

Ett alternativ är ju annars att välja en bra högtalare med bluetooth så kan hon ju alltid streama radio från mobilen till högtalaren? Funkar inte det?

Jag vill ha fysiska knappar då det kommer till radion då hon inte är så teknisk en användarvänlig radio + blåtand om man vill streama Spotify tex

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har en sådan i mitt bibliotek: XORO DAB 250 IR

Wifi, internet-radio, Bluetooth samt inbyggd Spotify. Kan även styras med Android/iPhone om man vill.
Ljudet är väl rätt okej för att vara så billig, kör dock externa dator-högtalare (men mest för att jag hade sådana med extern subwoofer liggande).
Kör min mest kopplad till batterieliminator, så pass på batteritid, men det lilla jag kört på batteri har inte gjort mig irriterad iaf.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte vad som är bra här.
Såg däremot att pricerunner hade en kategori för ändamålet. Kanske hjälper lite?

https://www.pricerunner.se/sp/b%C3%A4rbar-radio-med-bluetooth...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Panasonic RF-D20BT hade nog varit en idé men den verkar vara EOL
Panasonic RF-D15EG-K eller Philips TAR5505 kanske?
https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3148F230...
Du kan söka sen på prisjakt eller nått om de finns i .se