EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA 750 G2 750W Till årets vinterdator
Hej,
Jag har tyvärr blivit väldigt utdaterad i vad det gäller kunskap i datorbygge. Så när jag såg årets vinterdator hoppade jag genast på att köpa det paketet då folk som är kunnigare än jag hade valt ut ett fullständingt paket vars delar verkar funka bra med varandra. Jag hoppade dock över att köpa grafik-kort då jag redan har ett "ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC" som jag hoppas vara tillräckligt bra än så länge.
Nu har jag fått alla prylar förrutom nätaggregatet. Jag har dock ett "EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA 750 G2 750W" sedan tidigare och undrar om det egentligen räcker. De är ju också ett 750W men har förstått att det kanske är lite mer komplicerat än att bara kolla på den siffran.
Det är det nätaggregatet som nu används för att driva min nuvarande dator med mitt 3070, men jag vet inte om det på något sätt kan begränsa prestandan eller så utan att jag märker det?
Så för att summera så är datorn:
Moderkort: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI
Processor: AMD Ryzen 5 7600X / 6 Cores / 12 Threads / 4.7 Ghz
Processorkylare: Thermalright Peerless Assasin 120 SE - Black
Ram: Kingston Fury Beast Black 32GB (2x16GB) / 6000MHz / DDR5 / CL36 / KF560C36BBEK2-32
Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC
Hårddisk: Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD
Chassi: Corsair 4000D Airflow / Tempered Glass - Svart
Nätagg: Beställt ASUS TUF Gaming 750W Gold VS. Gamla EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA 750 G2 750W
Bör jag vänta på Nätaggregatet från årets Vinterdator eller bara tuta och köra på mitt gamla?
Tack på förhand!