Det där moderkortet ser inte ut att ha några M.2 anslutningar, så en gammal vanlig 2.5" SATA SSD är det du har att välja på, förutsatt att du har plats i chassit för en sådan, men det har du antagligen.
Det finns en del mjukvaror för att enkelt klona disken till SSD:n.
I mitt fall har jag haft tillverkarens egna mjukvara som ingått, men finns säkert någon som kan fylla på med bra alternativ.
Det finns en del mjukvaror för att enkelt klona disken till SSD:n.
I mitt fall har jag haft tillverkarens egna mjukvara som ingått, men finns säkert någon som kan fylla på med bra alternativ.
Yes, det ska bli en identisk kopia.
Personligen brukar jag ta ut gamla enheten efter kloningen och vänta lite med att rensa den innan jag verifierat att allt verkar fungera som det ska under en viss tid, bara utifall att.
Yes, det ska bli en identisk kopia.
Personligen brukar jag ta ut gamla enheten efter kloningen och vänta lite med att rensa den innan jag verifierat att allt verkar fungera som det ska under en viss tid, bara utifall att.
Har man gjort rätt bör man välja disk i bios. Vissa fick bättre start tid. Åtminstonde dom som förr undrade varför deras kompis identiska dator startade dubbelt så snabbt (båda med SSD osv).
Vissa klonings program kräver att man efter kloningen stänger av datorn och koppla ur gamla disken så att Windows göra klart kloning. Annars kan nya få annan bokstav än C trots man bara har nya Windows disken kopplad.
Efter det spelar det ingen roll om du har båda kopplade samtidigt men då bruka man behöva välja disk i bios.