Youtubare bygger fullt fungerande Pokédex

Permalänk
Melding Plague

Youtubare bygger fullt fungerande Pokédex

Youtube-kanalen Abe's Projects har byggt en fungerade Pokédex baserad på den lilla fickdatorn i 1990-talsserien, med AI för att identifiera olika Pokémon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den identifierar ej första Fuecoco för den är från Scarlet & Violet (chatGPT3.5 saknar träningsdata för generation 9 som kom 2022). Färgschemat påminner om Flareon från generation 1 så den "identifierar" den istället. Den identifierar pingvinen Piplup vilket är från generation 4.

Mvh,
f.d. PKMN-nörd WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem

Men så jävla coolt. Man önskar ju verkligen att AI bara användes till bra saker som till exempel det här.

Permalänk
Medlem

Nu är det bara och vänta och se när Nintendo kommer att stämma skaparen. xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk

Grymt projekt!

Det tråkiga jag tycker är i dagens samhälle är allt stress. Hur många har inte både liknande idéer, där de både har kunskap att bygga och pengar att köpa allt som behövs, men det helt avsaknas tid. Tid är självklart också köpbart (obetald tjänsteledighet, men det blir riktigt dyrt)

Och jag ser hur många grymma projekt som helst på youtube, där de finansierar projektet med deras youtube-klipp.
Just detta klipp är lite åt detta hållet, hade det ej varit för youtubekanalen hade nog bygget aldrig blivit av.
*edit*
Och ja, jag är avundsjuk på att jag ej har förmåga att göra samma sak och få till en intressant youtubeklipp.

Permalänk
Medlem

Vet ej om denna har visats här tidigare.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.