Fosi Audio K5 Pro DAC/AMP

Permalänk
Snusfri

Fosi Audio K5 Pro DAC/AMP

Då hörlursutgången på min Schiit Magni 3+ börjat glappa så har jag letat efter ny DAC/AMP.
Så när Amazon hade rea på Fosi Audio K5 Pro för 609:- så fick det bli en beställning.

Utbrutet ur bilder på senaste inköp-tråden. // MOD
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Då hörlursutgången på min Schiit Magni 3+ börjat glappa så har jag letat efter ny DAC/AMP.
Så när Amazon hade rea på Fosi Audio K5 Pro för 609:- så fick det bli en beställning.

<Uppladdad bildlänk>

Lite småsugen jag med på denna! Något första intryck att dela med sig av?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av oflytbara:

Lite småsugen jag med på denna! Något första intryck att dela med sig av?

Bara packat upp den än så länge, återkommer när jag testat den

Den är helt klart värd de 609:- som den kostar utan tvekan.

Väldigt neutralt (alt tråkigt ljud, beroende på läggning) ootb, men med lite justeringar på rattarna så låter den redigt fint.
Blev riktigt impad faktiskt.

Enda kruxet som kommer ta ett tag innan det sitter i muskelminnet är att den inte stänger av ljud ut till högtalare när man stoppar i lurar så man måste själv stänga av om man inte vill ha ljud från båda samtidigt, lite synd för Magni 3+ slog av ljudet till högtalarna.

Har nu snabbtestat lite
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

<Uppladdad bildlänk>

Har samma och har kört den i drygt ett år till mina philips x2hr, och det är en sjukt prisvärd liten dac 👌

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Har samma och har kört den i drygt ett år till mina philips x2hr, och det är en sjukt prisvärd liten dac 👌

Är det bättre en inbyggt ljudkort? fördelen är ju att man kan höja och sänka fortare:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Är det bättre en inbyggt ljudkort? fördelen är ju att man kan höja och sänka fortare:)

Japp, samt den mäktar med mer tungdrivna hörlurar. Mina philipslurar gick bara upp till "hög-ish"-volym när de var pluggade in i datorn, den här lilla lådan driver dem utan problem.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bara packat upp den än så länge, återkommer när jag testat den

Den är helt klart värd de 609:- som den kostar utan tvekan.

Väldigt neutralt (alt tråkigt ljud, beroende på läggning) ootb, men med lite justeringar på rattarna så låter den redigt fint.
Blev riktigt impad faktiskt.

Enda kruxet som kommer ta ett tag innan det sitter i muskelminnet är att den inte stänger av ljud ut till högtalare när man stoppar i lurar så man måste själv stänga av om man inte vill ha ljud från båda samtidigt, lite synd för Magni 3+ slog av ljudet till högtalarna.

Hm, blev lite sugen också nu när priset är nedsatt. Hur står den sig mot Q4-modellen tro?
Verkar vara lite mer kräm i den samt att man slipper ha två usb-kontakter. Kör med beyerdynamic DT 700 Pro X.

Edit: Äh, vafan slängde iväg en beställning. Tack för tipset.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Sugen på denna, hur mycket bättre blir ljudet egentligen? Eller får man bara högre volym mer eller mindre?

Permalänk
Medlem

Första intrycket är väl sådär. Har lyssnat på Ministry, Yello, Tracy Chapman, Babymetal och Biosphere för att prova olika musikstilar. Rippade i flac från skivsamlingen. Den är mer neutral än Q4, helt klart. Nästan lite tunnt. Fick skruva upp basen mer än jag tidigare behövt göra på Q4:an och då är jag inte en "basshead". Lite osäker på om jag gillar ljudet om jag ska vara ärlig. Ska lyssna vidare en stund men det kan bli en retur, tyvärr.

Men får ge ett plus för att den är välbyggd och stilren.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4