Router med SMA utgång för extern antenn

Permalänk

Router med SMA utgång för extern antenn

Har mobilt bredband i stugan med en medföljande router från 3

Har satt upp en Poynting antenn för bättre täckning

Antennen har SMA kontakt och routern TS9 så i dagsläget har jag en adapter

Däremot tycker jag TS9 känns klen och kabeln som är lite styv vill gärna hoppa ur kontakten bak i router

Så jag söker en bra router med SMA uttag (2st)

Hittade något Teltonika men aldrig hört talas om så vet ej hur dom är

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Teltonika, TP-Link och Huawei är tre exempel på tillverkare som gör modem med SMA-kontakter för externa antenner.

Vilket modem har du?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Jag har med bra resultat använt hela TP - links MR - serie. MR200, MR400 och MR600.
Självklart har jag fått bäst resultat med MR600, använder ett par sådana som fasta anslutningar i ett par mindre hyreshus. 80-120 Mbit stabilt.
Dessa har två sma-kontakter till sina antenner och jag använder riktantenner på båda.

Permalänk
Medlem

Använder en Huawei b535 här hemma och funkar riktigt bra för oss ihop med en nedis antenn

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Teltonika, TP-Link och Huawei är tre exempel på tillverkare som gör modem med SMA-kontakter för externa antenner.

Vilket modem har du?

Zyxel NR5103ev2 Har jag idag

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Återinlivar tråden lite då jag funderar på att köra extern antenn hemma.
Hur ser det ut med SMA kabel? Vågar man klämma fast den genom tätningslisten i fönstret eller har jag sönder skiten då?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Återinlivar tråden lite då jag funderar på att köra extern antenn hemma.
Hur ser det ut med SMA kabel? Vågar man klämma fast den genom tätningslisten i fönstret eller har jag sönder skiten då?

En vanlig antennkabel med SMA-kontakter är rund och ska inte klämmas i fönstret. Däremot finns det speciella platta kablar för det ändamålet.