Permalänk
Medlem

Open GL och 2k3 ?

Jag var lite osäker på var jag skulle lägga detta så det fick bli här.
Jag undrar bara om det är nån som vet om Open GL och windows 2003 inte går hand i hand för jag får mysko grafik fel när jag kör Open GL i spel. Lyckades lösa det i Priston Tale, men kan inte lösa det i de andra jag har testat flera drivisar men icke sa nicke. Finns det nån som kanske vet vad som är fel ? För jag älskar 2k3 och vägrar byta men kan bli tråkigt att inte kunna spela vissa av sina spel på sin egen maskin.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men du har följt guiden? Acceleration osv.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Guiden.. ?
vilken guide, det finns några.
men det du ska göra är att tanka nyste offiiciella drivrutinerna till ditt grafikort och lägga in dem.
sen ska du in i egenskaper för bildskärmen o vidare te settings. sen advanced sen troubleshoot. där vrider du upp till max på slidern.
sen när de e gjort sprar du o drar in i dxdiag i starmennn
där kollar du fliken "Display" och sätter allt på enable.
plus tanka directx 9.0b från www.microsoft.com/directx
starta om datron så har du dig en fungeraden spel maskin

Permalänk
Medlem

http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54&perpage=...

Ändra så att du får full 3D acceleration.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

ja men den guiden är inte så stabil precis.
tycker du ska följa http://www.msfn.org/win2k3/
som är mkt mkt bättre. och t'cker fler områden

Permalänk
Medlem

Men det är ju i princip samma guide ju.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

ja, men neowins är till för att få igång win2k3 snabbt, medans msfn tar upp en massa grejer inom windows2k3 som kan va till besvär

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste drivisarna, och jag har följt msfns guide perfekt. Så jag tippar på att det är nått mysko fel. Men jag har ingen aning.

Men jag har en fråga vad är detta AGP Texture Acceleration? är det nått som man ska ha på. För min brossa som har en äldre burk än jag kan ha det men jag kan inte aktivera eller deaktivera. Så jag tänkte slänga upp den frågan bara.

Permalänk
Medlem

Det där med AGP saken vet jag inte faktiskt, en kompis till mig kunde inte aktivera det, men körde vidare utan problem.
Men frågan är också om du har ett VIA Chip. ? Isåfall rekomenderar jag dig att uppgradera VIA 4in1 Hyperion drivrutinerna som brukar fixxa en hel del saker.