Permalänk
Medlem

Funkar inte.

Jag köpte lite nya delar till min gamla p2 350mzh.
Det här köpte jag: AMD T-bird 1200mhz
Abit Kt7 133 moderkort
Kingstone 512 sdram.

När jag har kopplat in allt så ger bara nätagget ifrån sig ett lågt, högfrekvent ljud, och inget händer när jag trycker på knappen. Vad kan felet vara? är det mitt gamla nätagg som inte klarar av det? Finns det andra saker som var fel?

mvh

Permalänk
Medlem

tippar på att mobot drar för mycke ström för agget.. låna fetagg av nån polare och kolla

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Vad kostar ett nytt nätagg då? Vilket är bäst att köpa?

Permalänk
Medlem

Något ur Antec TruePower-serien.

Permalänk
Medlem

typ 500 frö ett bra..

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Skit samma om det är bra, bara det funkar? Gärna namn på nått som jag kan köpa på ex datorbutiken

Permalänk

kolla kablarna i datorn och montera ner allt igen och in med allt igen, om skiten finns kvar ska du trycka på strömbrytaren flera gånger tills datorn går igång.

Jag har problem med en av mina agg som går igång när jag gör samma procedur, med tankte på att agget är gammal så är det glappkontakt någonstans..

Med "montera ner allt" menar jag bara agget med kablar mm.

Men det är värt att köpa en större agg, mindre agg är varmare än större enligt mina erfarenheter

Val av agg:

Ska du överklocka bör du välja en med kvalitet som tyvärr är dyrare.. men den bör vara tyst

Inte överklocka som jag kan du välja billigare agg, jag har en L&C agg för 199kr och den duger till mycket.. väldigt stabila värden också

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

199kr lät som min prisklass vars hittade du det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
199kr lät som min prisklass vars hittade du det?

Det kan bli lite svårt då jag hitta den hos datorbutiken.com när dom hade stor rea bland aggen, typ 2 år sedan

Men jag hitta en 400W för 332Kr, inte fyskam och det börja klia i mina fingrar, ska köpa en själv

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=24624&t=635&l=2...

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Det ordnar sig på annat håll. Får köpa ett agg + ett chassi av en polare för ett grymt bra pris. Men jag lånade det först, håller på att sätta ihop det nu, för att kolla om det var det som var felet.