Excel - Medlemsregister
Jag skulle behöva ha lite hjälp.
Jag vill skapa ett medlemsregister där man har 1 sammanställniningsflik, och sedan olika flikar där medlemmar kommer att läggas in den fliken de tillhör. Man kan bara finnas i en flik.
Jag vill sen i sammanställningsfliken att alla medlemmar summeras. Vet inte om man måste hålla på med databas och sånt då ? Det ska helst vara enkelt då de som kommer fylla på med data i de respektive flikarna inte har något hög kunskap (som mig)
Jag vet att det även ska gå att vi i sammanställningsfliken skiver in e unikt alias som man sen letar efter i alla flikar och om man får en match då hämtar in den datan.
Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa eller komma med förslag. Testade att fråga Copilot, men fick det inte alls att fungera.
Rådatan att jobba efter är följande.
###
De olika orterna heter Förening 1, Förening 2, Förening 3, Förening 4, Förening 5,Förening 6, Förening 7, Förening 8, Förening 9, Förening 10, Förening 11, Förening 12 samt Förening 13.
Varje flik innehåller följande Tabeller med data som heter Förnamn, Efternamn, E-post, Användar-ID, Mobilnummer, Personnummer, Kön, Adress, Postnummer, Ort, Tillhör Förening.
Det är ungefär 200 medlemmar i varje förening.
Vi vill att den datan ska kunna läsas över till en gemensam flik som heter Sammanställning.
###
** Extra data för egen kännedom.
**Kolumn A kommer lämnas tom för där kommer numreringen att ske. Samt att det är tabeller, så alla inskriver data kommer att ske ifrån rad 2 och nedåt.
*Tabbelerna , Förnamn (B1), Efternamn (C1), E-post (D1), Användar-ID (E1), Mobilnummer (F1), Personnummer (G1), Kön (H1), Adress (I1), Postnummer (J1), Ort (K1), Tillhör Förening (L1)
* Vi vill gärna begränsa dokumentet till 5000 rader så vi inte får miljoner rader då vi inte kommer ha fler än 5000 medlemmar.