Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Helgsnack: Vilka digitala tjänster prenumerera du på?

Permalänk
Medlem

Får lite deja vu över den här frågan. Känns som den har dykt upp två-tre gånger under det senaste året. Men jag kanske inbillar mig.

Spotify Premium är det enda jag har i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Prime (handlar en del på Amazon)
Netflix
Max
Har Allente så har även Viaplay och sky Showtime (vilket jag tycker har en hel del bra serier)
Youtube Premium har jag också för jag gillar inte reklam med ogillar adblocks. Sen använder min dotter mott konto också och utan reklam slipper hon trycka på alla annonser och tjata om diverse saker.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Sunt att summera, men inte så roligt.

• Netflix Premium 199kr/mån

• Amazon Prime 59kr/mån

• HBO Max 65kr/mån

• Spotify 119kr/mån

• iCloud+ 129kr/mån

Netflix är den jag helst skulle avbryta, men då protesterar familjen. 571kr/mån + bredband och mobiltelefoni. Med dom tjänsterna landar det säkert på ~1500kr/mån.

Haha, samma här. Jag skulle helst vilja avsluta Netflix och Disney+ och skaffa Youtube Premium istället tex.

Vi har:

Netflix Premium
Amazon Prime
HBO Max
Disney+

Spotify och Sky Showtime snor jag av min far.

Permalänk
Medlem

Ingenting. Sista som jag hade var PSN men förnyade inte tidigare i år när det gick ut.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk

Spotify, Amazon Prime, F secure och Netflix

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Spotify
iCloud-lagring
Xbox Game Pass

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Inte en enda.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Väldigt många här som betalar onödigt dyrt för Netflix, Youtube, Max, Spotify etc separat när de kan få allt det plus tiotals streamingtjänster för under hundralappen via IP-tv. Jag har två kollegor som båda tycker det är billigt och bra och de säger att ipteve är lagligt. Min åsikt är om alla som betalar streamingstjänster istället gick över till IPteve så skulle förmodligen alla de stora streamingtjänsterna försvinna för jag kan inte förstå varför Netflix exempelvis tar 200kr när man med ipteve kan få alla streamingtjänster med 4K (plus all sport) för under hundralappen. Separat skulle det kosta minst 2000kr i månaden. Jag får inte ihop det. Jag får inte ihop det.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Funnyvlad:

Väldigt många här som betalar onödigt dyrt för Netflix, Youtube, Max, Spotify etc separat när de kan få allt det plus tiotals streamingtjänster för under hundralappen via IP-tv. Jag har två kollegor som båda tycker det är billigt och bra och de säger att ipteve är lagligt. Min åsikt är om alla som betalar streamingstjänster istället gick över till IPteve så skulle förmodligen alla de stora streamingtjänsterna försvinna för jag kan inte förstå varför Netflix exempelvis tar 200kr när man med ipteve kan få alla streamingtjänster med 4K (plus all sport) för under hundralappen. Separat skulle det kosta minst 2000kr i månaden. Jag får inte ihop det. Jag får inte ihop det.

För att IPTV är inte är ett legalt alternativ kanske ?
Bara att dra upp det här på forumet är redan där en gråzon.

Skulle man mot förmodan vilja dra kortet om att IPTV är ett legit alternativ och det inte är några ugglor i mossen - varför skall man då betala i bitcoin ?

Nä, IPTV eller som det också kallas i folkmun fulstreaming är inget annat än ett modernt The Pirate Bay. Sedan huruvida man ställer sig till det eller vart är ens moraliska aspekter i det ligger är en annan sak. Men att jämföra det som ett alternativ till Netflix och andra lagliga alternativ är inget annat än rent blånekande utav fakta.

De spelar ju inte ens inom samma regelbok 🤷🏼‍♂️

Stort tillslag mot olaglig IPTV
https://www.svd.se/a/jQrGGb/stort-internationellt-tillslag-mo...

Är det olagligt att titta på IPTV?
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/ar-...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Har nog bara FFXIV. Ibland kan det vara patreon men det är typ 2 månader om året

Permalänk
Medlem

Inga, ogillar löpande månadskostnader, ge mig en engångskostnad.

Permalänk

Bahnhof bredband 100/100, behövs inget mer

Permalänk

YouTube Premium
Amazon Prime (för kombinationen frakt, streaming och gratis spel)
Viaplay total (uppsagd, löper ut snart)
Spotify
Google One/Drive 2TB

Brukar ta en månad sport vid olika evenemang, som fotbolls-EM och OS i somras. Hade kvar Max några månader efter OS pga halva priset, men nu avslutat.

Viaplay startade jag igen efter sommaren, när jag inte kunde dela längre. Jag fick det rabatterat i några månader, men rabatten har löpt ut. Blir F1TV till våren istället och kanske Viaplay nån enstaka månad här och där, när det är mycket på gång. Men just Viaplay tycker jag är på tok för dyrt för att ha löpande. Jag brukar inte önska andra personers olycka, men Viaplay "behöver" konka, för det är helt orimligt dyrt, vi behöver en reset av priserna på sporträttigheter i Sverige.

God jul! 😁

Permalänk
Medlem

Jag prenumerera på Microsoft 365, Humble Choice (classic) och Onlime vilket är en dansk cloud tjänst.

Det räcker för min del.

Edit*
Sen har jag Nord VPN, Perplexity, Tinder Gold och Wolt via Revolut Metal. Finns mycket mera att få via Revolut Metal men det har inte mitt interesse alt.

Livstids licens på Sticky Password Premium.

Lite saker jag glömde tänka på.
Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K, Corsair Vengence 4x8 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 1 TB SSD 7 TB SSD RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4x4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, 24TB HDD lagring, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Spotify. Inget mer förutom själva bredbandet då. Serier intresserar mig inte.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Google workspace
Chatgtp
Corren
Netflix
Primevideo

Visa signatur

Linux EndeavourOS [Cinnamon DE]

Permalänk
Medlem

HBO, skyshowtime, storybook, PSN, Spotify och dathost för en multiplayer server.

Försöker gå igenom vad jag har ganska ofta och tar bort det jag inte använder. För mig så räcker det oftast med det SVT och SR erbjuder.

Glömde Spotify ofc
Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är väldigt chockad att så många kör Youtube Premium. Det är nog det sista jag skulle lägga pengar på efter de tog bort det billiga alternativet och VPN exploiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cronix91:

Måste säga att jag är väldigt chockad att så många kör Youtube Premium. Det är nog det sista jag skulle lägga pengar på efter de tog bort det billiga alternativet och VPN exploiten.

Jag har haft flera streamingtjänster men har alltid ändå lagt kanske 90% av tiden på YouTube så sade upp allt annat. YT Premium inkluderar Youtube Music som gör allt Spotify gör plus lite till (Man kan lyssna på allt som finns tillgängligt på YouTube också, som fan remixes, covers och osläppt musik). Om man chromecastar mycket eller kollar på mobilen som jag gör är det också ett måste med Premium för reklamen är hemsk numera.

Om man sitter på en dator med Adblock och kikar på Youtube och föredrar Spotify kan jag förstå att man tycker det är ovärt dock

Permalänk
Medlem

Spotify
Internetbanken
Netflix
Youtube premium
Viktväktarna (utan att använda, borde avsluta eller använda)

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Youtube Prem
Wolt ibland

Permalänk
Skrivet av cronix91:

Använder man youtube ofta och på olika platformar och även använder Music (ist för spotify) så är det ett självklart val.

Permalänk
Medlem

iCloud+ och Spotify

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | 3x Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Onlyfans.

Permalänk
Medlem

alldeles för många...

Netflix
Hbo (max)
Amazon Prime
YT prem
Disney +
AppleTv+
Tele2 Play (inkl Viaplay)
Xbox Gamepass
Playstation +
Nintendo

2st Twitchare

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
  • Språk-appen Satori Reader

• sponsrar en serietecknare via Patreon

...Det var allt jag kunde komma på.

Permalänk
Medlem

Jag har paket via Telia med Netflix, Viaplay, TV4 Play och Max för 329kr/mån. Alla är utan reklam men endast 1080P, går att öka till 4K på vissa tjänster men kostar extra.

Tar de bort mitt paket så är det sista gången jag betalar för streaming.

Permalänk
Medlem

Prime, mest för att få gratis frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cronix91:

Särskilt eftersom man kan köra en enkel annonsblocker för att slippa reklamen. Sweclockers är ett teknikforum men om jag fattar detta rätt är det många som alltså inte känner till detta?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Jag betalar regelbundet för följande digitala tjänster:

• Viki (https://www.viki.com, Asiatiska TV-serier, jag är mest intresserad av koreanska serier på sajten)

• Bitwarden (lösenordshanterare, hade kunna varit gratis)

• .SE-domän

• DNS-tjänst för ovanstående .SE domän

• Backblaze (Molnbackup av datorn)

Jag kan ha glömt bort någon tjänst men dessa är det jag kommer på just nu.