Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Helgsnack: Vilka digitala tjänster prenumerera du på?

Permalänk
Medlem

Har någon testat Allente?

Permalänk
Medlem

Youtube Premium
Jellyfin

That is all...

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Särskilt eftersom man kan köra en enkel annonsblocker för att slippa reklamen. Sweclockers är ett teknikforum men om jag fattar detta rätt är det många som alltså inte känner till detta?

Youtube-appen finns till mobiltelefoner, surfplattor, TV-apparater och Mediaspelare och man dessutom har en familj med 4000 olika enheter så hjälper inte en dator med annonsblockare mycket

Permalänk
Medlem

Youtube Premium (spenderar flera timmar där efter jobb när man spelar/programmerar samtidigt)
Sky showtime (bara tillfälligt då vi var hos sambons syster och kollade julfilm)
Spotify
Office 365

Räknas domäner och servrar?

Permalänk
Medlem

I början hade jag:

* Netflix
* HBO
* SkyShowtime
* Youtube Premium
* Prime Video
* Disney+
* Tv4 Play

Till slut så tröttnade jag på prishöjningar, ändrade villkor samt att utbud helt plötsligt kunde försvinna utom intet...

Idag sitter jag endast med Prime Video och Disney+, varav jag har avslutat Disney och det går ut nästa år....men kommer att behålla Prime pga frakt och spel, samt att det är mest prisvärt för egen del.

Känns som någon typ av frihet och jag är en sådan person som fortfarande använda fysisk media....både Blu-Ray och LP-skivor som exempel.

Permalänk
Medlem

RealDebrid är den enda tjänsten jag prenumererar på.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Youtube-appen finns till mobiltelefoner, surfplattor, TV-apparater och Mediaspelare och man dessutom har en familj med 4000 olika enheter så hjälper inte en dator med annonsblockare mycket

Bara att installera Brave på alla mobiler så är det klart.

På Tvn? Google TV/Nvidia Shield med Smarttube.

Instämmer dock med honom. För att vara ett teknikforum så är det galet många som ger 3000kr per år till Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Youtube Premium
Jellyfin

That is all...

Jellyfin är ju gratis?

Permalänk
Medlem

Viaplay och Disney+ får jag "gratis" med mitt bredband/tv-abonnemang. Annars betalar jag för TV4 Play Sport Total, Netflix, Spotify och Amazon Prime.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

F1 TV Pro
Netflix
Max
Amazon Prime
Splatter (testar)
Spotify
Podme (från och till)

Brukar rensa en gång i halvåret. Som det ser ut nu ryker nog både Netflix och Max. Hittar helt enkelt inte tillräckligt för att behålla dem. Blir nog att ta en månad här och där om de kommer något man verkligen vill se.
Splatter är okej, inte så dyr framförallt kul att en svensk gör en Shudder-liknande tjänst.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

Det enda jag har i dagsläget är Spotify.
Och det räcker gott och väl till mig.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Bara att installera Brave på alla mobiler så är det klart.

På Tvn? Google TV/Nvidia Shield med Smarttube.

Instämmer dock med honom. För att vara ett teknikforum så är det galet många som ger 3000kr per år till Google.

Själv kör jag Homebrew store på min LG och laddar ner en youtube app där ifrån som är riktigt bra.
Mobilen och surfplatta kör jag Revanced.

Permalänk

Om vi enbart tar tjänster som man betalar för så är det följande:

1: Netflixx
2: HBO/Max
3: SkyShowtime
4: Amazon Prime
5: Apple TV+
6: Youtube Premium
7: Disney+

HBO samt SkyShowtime har jag halva priset på, annars är det tjänster som jag tidigare sagt upp när jag kollat färdigt på de serier jag velat se (kan gå långa perioder när de inte används).

Disney+ är typ ett måste då man har barn..., Netflix är lite av en allround (används iaf flitigt), Amazon är inte så farligt dyr, Apple TV har på senare tid släppt mycket bra serier (annars en tjänst jag säger upp när utbudet är tömt), och Youtube är nog den jag använder mest.

Dock med alla prishöjningar som sker nu så är det inte omöjligt att man blir duktigare på att säga upp tjänster när man inte använder dom. Tror jag änvände HBO för första gången på väldigt länge nu när The Penguin släptes, kanske dröjer 4-5mån till nästa gång, blir dyrt per avsnitt även vid halva priset....

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jellyfin är ju gratis?

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

SVT Play, ofrivilligt.

Permalänk
Medlem

Endast Youtube Premium

Permalänk
Medlem

Netflix
HBO/Max
SkyShowtime
Disney+
Prime Video
Apple TV+
Spotify
LIV Golf
SVT Play

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3200 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34BG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

TV4Play och Netflix.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Netflix
HBO/Max
Spotify
Audible
Crunchyroll

Haft Youtube lite förut innan de tog bort den.
Saknar det

Permalänk
Medlem

Youtube Premium
F1TV Pro
Rally TV

Permalänk
Medlem

Prime Video
Crunchyroll

Tittar väldigt lite på båda så det känns lite som bortkastade pengar, fastän båda har (relativt) låga månadskostnader.

Den streamingtjänst jag använder överlägset mest är Youtube så har haft vissa funderingar på att skaffa Premium.

Permalänk
Medlem

Prime, Youtube Premium, Bitdefender, Dropbox, ArtStation och Disney+ över december/jul.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk

Har tagit bort vissa tjänster som Apple, Crunchyroll, Xbox Game Pass (då jag lirar mest PC nu).

Men betalar fortfarande för:
Amazon (Audible, Kindle och Prime)
Disney+
Netflix
NOW TV (Entertainment, Cinema och 4K boost)
Plex Pass

Permalänk
Medlem

Endast spotify.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Spotify, Obisidian och Bitwarden.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Just nu håller jag mig till Spotify, Max och Amazon Prime

Permalänk
Medlem

Inget.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Max (50% abb, så den låter jag stå.)
Netflix (Så fort dom höjer igen, kommer jag ta bort de)
Spotify
Twitch Turbo (Kollar en del passivt på jobb under kvällsskiften)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Absolut inget förutom Bredband.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Det enda som betalas på månadsbasis är Spotify.
Annars "prenumererar" jag även på Wikipedia med en årsdonation

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,