Vilka trancivers skall jag köpa? HPE Ethernet 10Gb/25Gb 2-Port 640SFP28

Permalänk
Medlem

Vilka trancivers skall jag köpa? HPE Ethernet 10Gb/25Gb 2-Port 640SFP28

Hej, beställt 2 begagnade nätverkskort HPE Ethernet 10Gb/25Gb 2-Port 640SFP28.
Jag skall köra 25G mellan ena stationära och servern.
Vad jag förstått är det ett Mellanox ConnectX-4 Lx chip i dem, skall man köpa tranciever för mellanox eller måste det vara för Hpe?
VAd jag förstått så skall jag ha typ dessa. https://www.ebay.com/itm/186286954090?_skw=sfp28+module+hp&it...

Vilken kabel skall jag köpa? skall vara typ 10m så blir väll för långt/dyrt med dac.

Permalänk
Hedersmedlem

Både HPE och Mellanox SFP:er bör fungera utmärkt. Vad har du köpt för kort? Alltså artikelnummer?

Det finns ju AOC (Active Optical Cable)-kablar som fungerar bra som DAC:ar där man inte är lika begränsad av de elektriska egenskaperna, exempel på FS.com men det finns gott om alternativ.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Både HPE och Mellanox SFP:er bör fungera utmärkt. Vad har du köpt för kort? Alltså artikelnummer?

Det finns ju AOC (Active Optical Cable)-kablar som fungerar bra som DAC:ar där man inte är lika begränsad av de elektriska egenskaperna, exempel på FS.com men det finns gott om alternativ.

Jag hittade på aliexpress som är kompatibla med Hpe och beställde även en om4 kabel. De där dac kablarna var lite för dyra så fick bli fiber. Springer snabbt iväg om man skall ha längre.
Däremot har jag dac mellan switch och router, men den är bara 0,5m.
Har inte artikelnummer på kortet men det är modellen i rubriken.

Nu googla jag Aoc med och de hade till och med varit billigare på ali. Men nu är de beställt redan.