Spel dator för runt 30-35k ju mindre formfaktor desto bättre. ATX funkar men helst mATX eller mini ITX
Vill ha en dator på 2 tb main drive ssd sen en 4tb lagrings ssd. Ha en överklockningsbar processor på 8cores och 16threads eller mer och ett grafikkort med 16gig i vram sen ram minnen på 32g och hög hastiget så som 5000-6000. Ju mindre formfaktor på burken desto bättre. Gärna höga läs och skrivhastigheter på diskarna och vattenkylning på mellan 120-360mm om det får plats. Är inte så insatt i intel vs amd. Har en i7 8700k och gtx 1080ti i min nuvarande setup men eftersom jag har en skärm på 1440x 2560 32" så hänger den inte med som innan.
Körde på två 4 TB-diskar då moderkortet har två M.2-platser. Då lär du inte behöva bry dig om mer lagring på ett tag. Körde även på 64 GB RAM då moderkortet bara har två minnesplatser.
Kan vara värt att vänta på lanseringen av Nvidias 5070 Ti respektive AMDs 9070 XT och se hur de presterar och är prissatta. I övrigt verkar förslaget ovan vettigt (om än att minnet som föreslås är slut i lager hos inet, men går enkelt att byta ut mot ex. de här för marginellt högre pris). Personligen hade jag nog föredragit ex. Fractal Torrent, men finns gott om bra chassin så är nog personlig preferens där.
(Ska noteras att kabeldragningen på Fractal Torrent Compact är en svaghet jämfört med större versionen, så är formfaktorn viktig så är nog ett annat chassi att föredra än just Compact. Och kör man 360 mm radiator så är annat chassi också att föredra).
Edit: Sedan är väl Pop mini är väl inte kompatibelt med 360 radiator?