Permalänk
Medlem

strul med P4..

Tjenare...

var å hämtade ut mitt nya moderkort å propp å hela kittet igår å kopplar i och strular fram och tillbaks dock sitter jag nu med ett rätt konstigt fel (enligt mig) stänger jag av datorn så resettas bios, kör allt till grundinställningar, även om jag gjort ändringar i bios, och den hittar inte mina två hårddiskar heller, väntar skitlänge efter posten när den auto letar efter hd's å cd hittar den ingenting...

varför resettar den bios när jag dödar strömmen till den ?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Batteriet kanske är dött.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Batteriet kanske är dött.

kan det verkligen vara det? moderkortet å alltihop är ju sproilans nytt?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Om batteriet är dött så kommer bios resettas iaf, men det är förmodligen något annat, någon jumper som är fel eller liknande...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

batteriet laddas mendans datan går kan va tomt när du får det å sen va fräsht efter nån dag glhf

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epoxy
batteriet laddas mendans datan går kan va tomt när du får det å sen va fräsht efter nån dag glhf

Jag visste inte att det var laddningsbara batterier på moderkorten... det måste förklara varför jag var tvungen att byta batteri på min gamla dator...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Jag visste inte att det var laddningsbara batterier på moderkorten... det måste förklara varför jag var tvungen att byta batteri på min gamla dator...

har aldrig hört talas om att det är laddningsbara batterier på moderkortet heller... efter nått år så skulle det ju vara sönderladdat... heh kanske stämmer så måste man byta dom ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja tror det som hentai-san sa med att batteriet är slut med

Visa signatur

P4 2.66@3.10 C1 | Albatron PX865PE Pro | twin mos Winbond 1024 | Hightech 9800 Pro | 160 gig Hdd | TT Spark 7 | 32 Idle 34 Fulload System 19-21 | TechSweden.org 3DMark Team