Iphone och deras jävla album

Permalänk
Medlem

Iphone och deras jävla album

Idag så förvann alla mina bilder på nåpt sett men ingen katastrof men efter det så hamnar skärmdumpar och vanliga bilder i olika album. jag vill att alla bilder ska hamna på samma sida så man ser samtliga och kan scrolla. Nu hamnar kamerabilder i bilder, och skärmdumpar i samling -senaste dagar.

vad är det som händer, jag hatar funktionen samligar, vem vill ha bilder utspridda över 10 olika mappar. Tror det var när ios 18 kom som dom började stöka till det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Hmm, låter ju konstigt, bilder ska inta bara försvinna? Du kanske bara klickat in dig i någon album/vy du inte känner igen?
Alla bilder och skärmdumpar ligger i ditt bibliotek, där du kan du skrolla igenom dem, i samma vy.

Album är ganska smidigt, kan bli stökgt ibland att ha 50000+ bilder i en hög utan någon sortering annat än datum då?
Sen kan du editera vad som ska synas och hur layoten är i photos appen om du skrollar ner till botten i huvudvyn så att säga.

Permalänk
Medlem

Öppnar jag bilder så står det öppnas bilder. I den mappen ligger bara bilder tagna med kameran, tar jag skärmdump hamnar dom i senaste dagarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men du ska inte in i någon mapp, utan kolla bara i bilioteket eller vad det heter på svenska, jag har engelskt språk och där heter det library.
Du kan ju prova att skrolla ner till borten, editera vyn och klicka ur ALLT, då finns bara biblioteket kvar. Du har inte aktiverat något filter i biblioteksvyn? Ikonen längst ner till vänster där? Går att klicka ur skärmdumpar om man vill där.

Permalänk
Medlem

Bockar jag ut allt väljer filter -alla objekt hamnar foton i bilder och skärmdumpar i mediatyper -skärmavbilder.

Fattar inte vad som hänt under dagen. Igår var det inga problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och raden under filter, "View Options" på engelska, är skärmdumpar ikryssat där? Om det är det då vet jag inte, stäng appen och starta om telefonen?

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en soft reset utan framgång. Ska jag skicka mms så ligger alla bilderna i samma mapp.

Visa signatur