Hemsida hos Freenom har försvunnit, vad gör jag nu?

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det var ju tråkigt att du hellre litade blint på en okänd hemsida istället för dom många användarna här som faktiskt var ute efter att hjälpa dig hitta det billigaste webbhotellet som hade allt du had bett om.

Egensajt.se kostar från 175kr/år utan dolda avgifter eller dyrare pris kommande år, inte 39kr/mån som den där okända hemsidan påstår. Allt står klart och tydligt på egensajt.se.

Domännamn kan man köpa precis var som helst och då hade du kunnat köpt en .eu-domän från HostUp för 49kr och pekat domänen precis var du vill eftersom det är en gratis funktion som ingår.

Det hade alltså kostat totalt 224kr/år. Hade du köpt både webbhotell och domännamn hos egensajt.se så hade totalkostnaden hamnat på 361,25kr/år, dvs fortfarande billigare än hos HostUp.

Uppenbarligen en miss av mig. Men i den allmänna röran och efter veckor av letande hit och dit och tips från höger och vänster som inte alltid visade sig vara så fördelaktiga så slog jag till på något som såg fördelaktigt ut.

men det kunde faktiskt varit värre!

Hur som helst så kan jag ju byta webbhotell nästa år då jag kommer att göra en ny genomgång av alternativ.