SFW: Stilrent och rymligt med NZXT H9 Flow RGB+

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta vore perfekt att vinna då jag håller på att bygga en dator till dottern!

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem

Skoj att jag satt och byggde ihop en sån där drömdator som man inte har råd med igår. Då föll valet på detta chassi. Denna tillsammans med NZXTs AIO-cooler blir något riktigt snyggt.

Sen ser man detta inlägget. Är det ödet?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Ett sånt skulle man haft!

Visa signatur

Its not about power, its about balance

Permalänk
Medlem

Tittat på det här en hel del. Definitivt en top contender ihop med exempelvis Fractal Design Meshify 3 XL Ambience bl.a. Borde gå att få bra stack flow effekt med fläktar i botten och toppen, och det får man ju mer eller mindre gratis med fläktarna som ingår samt om man tänker köra vattenkylning på CPU:n vilket är troligt då många kör X3D.

Finns inte så många chassin av den här typen med dual chamber och mycket glas som det går att få bra kylning i, men här är ett. Snyggt är det också. Och priset är överkomligt om man tänkt behålla det ett tag vilket oftast är fallet med ett chassi.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Cleant får man säga

Permalänk

Väldigt vacker

Är en av dom finaste chassin som jag har sett på ett tag. Jag undar om dehär kommer gå tilverkare att göra mer chassin mer sifogläktar på samma sätt ?

Permalänk

Inte byggt en dator från delar på 20 år, men nu är det dags för comeback iom att sonen blivit gamer!

Vinner vi den här så ser jag det som ett tecken från ovan (eller redaktionen? Vem det nu är som bestämmer..). Då blir det bygge med fullstort ATX-kort.

Bara kört laptops och NUCs i två årtionden. Mitt förra chassi var ett Coolermaster CM-stacker, känns som det hänt en del utveckling sedan dess.. Hur konfar ni in/utblås på en sån här?

Permalänk
Medlem

Såg direkt att det var dags och byta chassi när jag klickade in på den här artikeln.
Sen ligger det helt rätt i tiden då nästa bygge med all sannolikhet blir ett BTF bygge med alla kablar på baksidan.
Stort plus är även kylningsmöjligheterna på det här chassit och att det var riktigt snyggt.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Just en sån som mina delar behöver. Jag tycker det är supersnygt.

Permalänk
Medlem

Har H7 RGB Flow 2024, så jäkla nöjd så detta vore typ same

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Är ju ett hyffsat vill ha chassi men varför ska det vara så svårt att hitta trevliga chassin med 420 rad stöd både topp och botten helst med möjlighet till push pull för uh orsak

Vill göra fånigt överdrivet vattenkylt bygge, men har svårt att hitta en bra bas. H9 är med på listan av chassin som kan komma ångra att de blev tillverkade efter jag dragit fram vinkelslipen