Vad planerar du att uppgradera i höst?

Permalänk
Medlem

Möjligtvis att det blir att uppgradera OS SSDn nu när jag ändå måste passa på att uppgradera till Windows 11. 250 GB är på tok för lite när det finns så många skitappar som inte tillåter att man lagrar data på andra platser.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Eventuellt blir det ett 5080 Super men jag ska försöka motstå uppgraderingar in i det sista.

Nvidia VRAM is the best VRAM säger AI så pris, tillgänglighet blir intressanta

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Planen sade inget men den överlevde inte gårdagen.

Moderkortet i en maskin rök så nu blir det
Ett B550 moderkort
En 5700G
128 GB ram

Den gamla höll i 10 år så ska väl inte klaga

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Någon som funderar på Sony M6 hörlurar? Är ni nöjda ni som har köpt?

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar nya högtalare te datorn..

https://www.gear4music.se/sv/Hem-Audio/Kanto-ORA4-with-S4-Til... Vad tror ni om dessa?

Permalänk
Medlem

Inget. Allt i övriga livet är för dyrt just nu för att man ska ha råd att spendera på burken. När ekonomin vänder så blir det är skärmuppdatering, skapligt trött på min trötta 1440p 32" IPS från ca 2011!

Permalänk
Medlem

påbörjat uppgradering till 14600k , med amazon rabatten var cpu', 1549:- , nu blir det vidare finna evtl bra beg B760m och typ en Noctua DH-15 , Scythe Ninja 5 eller Fuma 2 eller Rock Pro 5 . Har haft min gamle Ninja i 21 år allt från amd till intel med moddat fäste så kanske dags uppgradera då jag aldrig haft tdp högre än 100. Funderar på Arctic III 360 men är väldigt tveksam med AiO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteGus:

Har alltid velat ha lite RGB men har inte känt att det har varit värt pengarna förrän "Back to School" kampanjen där man fick ett 3-pack för 250 spänn, så det fick det bli. Har aldrig labbat med sånt förut så det var lite kul. Nästa uppgradering blir ett beggat 3070 tror jag, sen får det vara bra tills AM5 blir mer ett krav än ett "bara för att".

Får lov att uppdatera. Klickade precis hem ett Fractal Design North TG Chalk White - Kunde inte låta bli när det är så billigt. Två veckors väntetid dock.

Visa signatur

5600X | ROG Strix B550-F GAMING | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Sitter för närvarande på följande setup:

Går i lite "nice to have" uppgraderingsplaner på både CPU & GPU till en 7800x3d och ett 9070 XT vilket skulle landa på ~11 400kr. Utöver det även sugen på ett fractal design north-chassi utifrån nuvarande pris på Proshop.

Köper man detta nytt med dessutom uppgraderat moderkort landar vi in på 17 500kr.

Frågan - Finns det potential i nuvarande dator att sälja för över 8-9000kr (ser betydligt sämre setups som listas för likvärdiga priser på marketplace medmera)? Behöver väl i princip bara 6000kr för burken för att täcka upp mellanskillanden för ett helt nytt bygge, sälja GPU och CPU separat och använda för nyinvestering eller är den uppskattade prestandaökningen inte värd 11-12.000 spänn idag?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inget. Har inte råd.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

göra hoppet till AM5. siktar på b850 och 9600x. men det blir till "extradatorn" som nu har en Ryzen 5600x och Intel B580- min main är ITX och det hade blivit tok för dyrt på moderkort-sidan (+den har 5700x3d redan).
B580 ska vara flaskat nu pga CPU tydligen men lirar ändå Hogwarts på 4k ultra utan upscaling och framegen på cinematiska 37~ fps... så är mäkta nöjd med den som TV-spel burk

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+