Har någon köpt datorkomponenter från Buyersclub? Hur var din upplevelse?

Permalänk
Medlem

Har någon köpt datorkomponenter från Buyersclub? Hur var din upplevelse?

Tjena!
Jag är på jakt efter ett AM5 moderkort och buyersclub är nästa alltid högst upp på prisjakts listan för bäst pris.
Det känns lite för bra för att vara sant. Nu undrar jag om någon här på Sweclockers har köpt något från buyersclub och hur var er upplevese?

Hare gött!

Permalänk
Medlem

Har vänner och familj som handlat där. Tyvärr har det varit en mestadels opålitlig och dålig upplevelse. Inget verkar skickas i tid (vi snackar flera veckor längre än utlovade datum), trasiga paket och mest av allt så är det riktigt krångligt att avsluta medlemskapet med kundtjänst som absolut inte vill hjälpa.
Läser man lite google reviews så är det samma där. Massa krångel, betalningskrångel, uteblivna leveranser, dålig kundservice, gömda avgifter och sånt.

Skulle undvika om jag var du.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 2x MSI 27CQ6F, 1x AOC modell äldre "27. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Det var en tråd här tidigare om ett billigt 5070 Ti därifrån, köparen fick ett 9060 XT istället och det slutade med att köpet hävdes.

Men oavsett så skulle jag säga att butiker som tar betalt för medlemsskap för att man ska få bättre priser är en stor varningsflagga, det är inget som seriösa butiker brukar hålla på med.