Permalänk

Kiuhb?

Hallå hallå!
KIUHB är steppingen på en 1700+ som jag kanske ska köpa...min fråga är som lyder: Nån som vet något om denna stepping? JIUHB är ju en grym överklockare, tror ni att KIUHB är lika bra? Har inte lyckats hitta ett smack om denna stepping...glad för alla svar! Tack tack

Permalänk
Medlem

Vart hittade du den Steppingen. Jag har aldrig sett någon liknande. Kan det kanske vara så att butiken i fråga har skrivit fel, eller handlar du över disk?

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Avstängd

Arne pratade om att han hade sett den också.
KIUHB......men mer då?

står nånting som DLT3C 03** MP**

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

va jag har sett så ska de va sämre än jiuhb.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

enligt vissa indikerar tidigare bokstav i alfabetet på första tecknet i steppingen bättre överklockningsegenskaper, vilket talar mot denne processor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
enligt vissa indikerar tidigare bokstav i alfabetet på första tecknet i steppingen bättre överklockningsegenskaper, vilket talar mot denne processor

Nä, 1700+ hade JIUHB medans 2400+ har AIUHB, 2400+ klockar ju inte bättre än 1700+.
Undrar om KIUHB betyder att det är en Thorton?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Nä, 1700+ hade JIUHB medans 2400+ har AIUHB, 2400+ klockar ju inte bättre än 1700+.
Undrar om KIUHB betyder att det är en Thorton?

AIUHB klockar bättre än jiuhb (du tänker på de 1.50v 1700+)
kiuhb är inte thorton utan bara en annan stepping på amd's "budgetcpu's"

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

kanska ska vara KIHUB, men det kan även vara felstavat då k ligger bredvid j på tangentbordet...