Permalänk
Medlem

Långa kablar.

Kan man ha hur långa S-videokablar som helst? Tänkte dra en från videokortet till en tv i ett annat rum. Är dessa svindyra?

Permalänk
Medlem

Finns långa på Clas Ohlson 25m

Visa signatur

The older i get the faster i use to be

Permalänk

Om jag inte misstar mig så blir det sämmre kvalitet ju längre kabeln är.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

jo, men inte man överlever om man inte är nått hemma bio freak.. själv har jag 15meter ifrån Kjell & Co och är ganska nöjd

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Skulle man vara orolig över längden kan man ju köpa en kabel från tex Supra.
Då kan man ju lätt dubbla längden (innom rimliga gränser) jämfört med en kabel från tex Kjell & Co utan o tappa kvalitén...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Jag kör med 15 meters och det är jättebra kvalitet. Har lite dyrare med guldkontakter men den var inte så mycket dyrare.

Permalänk

Det är lite blandat med kvalitet på kablar, konstigt nog är inte dyrast bäst.

Jag har en riktig kabel för 300kr 15m och tyvärr är bilden svart/vit medans en skitbilligt 10 år gammalt lågnivå kabel på 25m är helt perfekt..

"guld" kontakter är inte värda ett skit om inte aparaturerna som man kopplar mellan har "guld" kontakter, och så vitt jag vet så har inte grafikkortet det... men sen gör ju inte guldet något starkare signal utan gör att signalen inte blir klen av oxitering som icke guld kontakter

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

Classe har ju som sagt rätt vettiga 25m kablar, dom funkar iallafall och är du inte så petig på kvalité så är det ju inga prbolem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
"guld" kontakter är inte värda ett skit om inte aparaturerna som man kopplar mellan har "guld" kontakter, och så vitt jag vet så har inte grafikkortet det... men sen gör ju inte guldet något starkare signal utan gör att signalen inte blir klen av oxitering som icke guld kontakter

Men... men

Permalänk
Medlem

meh. Man har ju en till dator kopplad till TVn

Edit: gahahah ägda!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Men... men

Men det är rekomenterat att köpa med guld kontakter, jag har åtminstånde bätre ljud med sådan... men bild märker jag inget

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Se till att köp en kabel med rätt impedans. Det är det viktigaste.

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/