Permalänk

Jag har en gång i tiden fått lära mig att en dator kostar då ca 1000kr per år men numera har ju var och varanan dator ett halvt/helt dussintal hårddiskar, värsting grafikkortet och über prollen som genererar många watt, räkna med ett kraftig nätagg och några fläktar så kan vi nog öka det till 2000kr.

Fast å andra sidan har jag också lärt mig att energin som går åt att göra 1 st lasange kan driva en dator i 2veckor.

Finns mer saker i huset som drar mycket ström och kostar,
byt ut alla dina glödlampor mot energisnåla A+ istället för IKEAS E-klass så kan du spara in mycket pengar på den biten.

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Medlem

Som längst hade jag på min server dator i 237 dagar, luft kyl p4 på 2.6 ghz den stog uppe som cs server, bnc, ftp, ventrilo..
och den funkar lika bra idag..

Permalänk
Medlem

Brukar ha på datorn 24/7....
Anledning:
Torrents....

Orkar verkligen inte stänga av å sätta på burken hela tiden

Permalänk
Medlem

Fint jobbat där Megatomten, med att gräva upp en 2 år gammal tråd.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
den drar ström iaf... mer än vanlig blir dyr räkning

jobbar du på elbolag elle ?,,

räkningen är inte speciellt dyr = nej,,

datorn drar inte alls mycket ström,, det är när du startar den och startar om den och skärmen svar ja,

min data räkning kostar runt 89:- månaden
'
och jag har 2 stycken igång ,, bra datorer = ja,, tv på nästan 24/7.,

högtalare, alla köksgrejer ,, asså hela hushållet,,

239:-/månaden

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Varför ska man ha en dator som står på 24/7?

Hade du velat att alla serverhallar i världen tänkte så?
Nä nu stänger vi ner för kvällen, så sitter du där i 10timmar utan hemsidor att surfa på

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

har haft på min dator några veckor i sträck som längst ner det blivit mycket tankande, men hade ofta på den 1-2 veckor innan reboot förr i tiden. Det är inte jobbigt alls att sova med den på fast min gamla dator och den här brötar skit mycket. är man bara van så tänker man inte på det. som folk som har tinitus ligger ju inte och lyssnar på tjutet hela tiden.

Permalänk

min står på 24/7 men en reboot varje fredag

Permalänk
Medlem

Har haft igång min promme i 5 dagar som mest sen har den fått vila i några timmar. Funkar prima än

Permalänk
Medlem

Har alltid min på..

Permalänk

Min står på 24/7, rebootar vid någon install och så. Men stänger aldrig av. Vart på en vecka nu, hur många gig som gått ut och in vill ni inte veta

Visa signatur

C2D E6600 @ 3.0ghz + HYPER TX 2 - Sapphire 4850 512 mb- Corsair 5 gig pc6400CL5 Valueram - P5W DH Deluxe = 11224 3DMarks 06

Permalänk
Medlem

Vafan drar ni upp en så här gammal tråd!!!!!!! Den startades 2003/09 blev en ny bump 2005/08 och nu en ny bump 2006/02. Ge fan i att bumpa upp gamla trådar!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra