Permalänk
Medlem

2,6c eller 2,8c?

Ja, som titeln säger
Om ni _fick_ en prolle, vad skulle ni välja? 2,6c eller 2,8c?

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Om man ska klocka och är ute efter så hög busfrekvens som möjligt kommer man förmodligen längst med 2,6.
Ska man inte klocka är 2,8 att föredra.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Om jag fick en prolle så skulle jag lätt ta en 2,8. Helt enkelt större chans att komma långt med en sådan.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Man borde komma mindre långt med en 2,8. Högre multiplier borde ju innebära lägre FSB-gräns?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Låg multipel är ju inte längre så eftertraktat. Har du hög multipel kan du istället komma högre i klockfrekvens med minnet synkat mot fsb.

Permalänk
Medlem

Men processorn lär ju ha en gräns när den maxxar, har du en låg multipel bör ju en hög FSB vara eftertraktad?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Men processorn lär ju ha en gräns när den maxxar, har du en låg multipel bör ju en hög FSB vara eftertraktad?

Mjo, en hög FSB är eftertraktad, men också svårare att uppnå.

Sedan så är det ett faktum att processorerna som är högre klockade från fabrik oftast är av bättre kvalitet än dem som är lågt klockade, att det sedan finns undantag är självklart. Men det bevisas ju ganska enkelt av att 3,2Ghz:aren är den bästa klockaren idag.

Ju högre upp i tabellen man kommer, desto större chans att de ska klocka riktigt bra.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än instämma. Lätt att man tar en 2.8C...inget att diskutera.:)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..