Permalänk
Medlem

byta fläckt på p3

jag tänkte byta kylare på min p3a...fläckten e inge problem att få bort, men flänsen får jag fan inte bort. det e inte som på min andra p3a att det finns en klyka som man kan fästa mejeln i. ngn som har en liknande och som vet hur man får bort den?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

En del äldre konstruktioner har haft 1+1 hål i stället för 1 hål + klyka. Vet inte om det är så men i så fall ska mejseln in i det ena hålet. Sedan är det bara att bända och be till högre makter.....

Är det inte så så får man hålla på och bända och bryta och be till högre makter ännu mer....

Glöm inte att lägga något emellan, t.ex. ett bankkort, som skyddar mobot om du råkar slinta.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

ok, men det var för trängt. fick lossa moderkortet och ta en tång....någon som vet om man behöver ha fläckten på flänsen till en p3 700mhz? det är orginalkylaren...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Hej igen, svar ja, fläkten finns där av en anledning, specielt på en orginalkylning! För att köra utan fläkt behövs nått sånthär

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

fan du hålle efter mig snail=) vet du om man kan köra ett 200w nätagg med en zalman på typ 7V?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Hehe man gör sitt bästa för att hjälpa sina medmänniskor, nu till frågan...hmm...ööh? fattar inte riktigt vad det är du menar, om jag tror att ett 200W nätagg kan driva en 7v fläkt? isf svar ja! hehe...

Visa signatur

| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

frågan var mer om en zman på 7V klarar att kyla ett nätagg på 200W

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Jo det borde jag kunnat räkna ut, var lite trött när jag läste det :)...
Jag moddade ner den befintliga fläkten till 7V i ett 300Watts nätagg som jag har, undertiden jag gjorde detta upptäckte jag att en stor konding i nätagget hade sprungit läck och bad en polare som jobbar med dylika saker att byta ut den. När jag fick tillbaka nätagget hade han satt tillbaka fläkten på 12V och gav mig lite smisk på fingrarna för mitt tilltag...

Det kan gå om en Zalman på 7V blåser likvärdigt med orginal fläkten på orginal spänning. Men jag skulle tippa på att en Zalman på 12V låter mindre än orginal fläkten på 12V lr?

(OT: Andra än jag får gärna svara på Zany´s frågor oxå )

Visa signatur