Permalänk
Medlem

Installerat fel drivrutiner.

Det är som så att jag har ett tvkort som jag skulle till att installera drivrutiner till. När jag var i full gång med installeringen, som jag gjorde manuell, så råkade jag trycka lite fel. I rutan där man ska välja "diskett finns" råkade jag bara klicka på nästa. Detta resulterade i att den installerade den drivrutin som var markerad i listan. Det var drivrutinen till IDE-enheten.

Datorn klagade inte, utan installerade glatt den felaktiga drivrutinen. Efter den gjort det kom givetvis ett litet frågetecken upp i enhetshanteraren under "IDE-enhet". Jag klickade där och valde installera drivrutin, och installerade standard drivrutinen för IDE-joxet. Den bad mig sedan starta om datorn.

När datorn kommer till "Startar Windows XP"-loggan så startade datorn om sig, för att sedan göra likadant. Jag skrattade lite för mig själv och gav upp och gjorde något annat en stund.

Jag tog senare ut TV-kortet, och då startade datorn utan problem. Men när jag sätter i kortet igen så gör den likadant igen, alltså startar om sig.
Eftersom att jag inte har kortet i, när datorn är igång, så säger den ingenting under enhetsbehandlaren.

Så, hur bär jag mig åt för att ta bort drivrutinen till Tv-kortet, utan att ha själva kortet i?

(jag skrev ett liknande inlägg i en annan tråd, "under Skärmar - Grafikkort - Ljudkort", men då handlade tråden egentligen om något helt annat. Så jag ansåg inte detta som korspostning, när jag lade tråden på ett förhoppningsvis mer träffande ställe, och hade en mer förklarande topic. Hoppas ingen misstycker.)