Permalänk
Medlem

RMA en moddad shuttle

har en nyköpt shuttle med ett defekt moderkort, kan man rma denna då jag självklart redan börjat modda burken?

shuttlen är köpt från db, och dom är lite svåra att fåtag i så jag tänkte fråga här med om något har info om detta?

anars är det något som vet om man kan köpa lösa moderkort till shuttle nånstans så man slipper köpa en helt ny burk?

( visste inte riktigt i vilket forum jag skulle skriva detta så nån moderator får gärna flytta den till passande )

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

Smidigast är nog om du försöker få kontakt med DB (även om det kan vara svårt, men maila dom ditt tel,nr eller ngt) och hör med dom om du kan få returnera bara moderkortet. Det gör ju inget om du säger som det är heller.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

jag tycker att datorbutiken har en bra service när det gäller reklamationer eller RMA

(jag har blivit vänligt bemött varje gång)

du kan maila eller ringa dem och fråga, jag funderar ochså på att RMA'a mitt moderkort, men jag har inte "förstört" min låda)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

Det beror på vad du har moddat, någon på sudhian hade kollat med shuttle om man förverkar garantin genom att t.ex. sätta in extrafläktar i toppen eller i sidan av lådan, och de svarade att du fortfarande har kvar garantin.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Datorbutiken brukar vara väldigt trevliga när det gäller RMA. Iaf för mig.
Till 99% hjälpsamma och gör jobbet bra om man skickar in sakerna.

Skicka bara in moderkortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ska nog gå.. Jag köpte ett paket från db.com för ett halvår sen. Och nu för några veckor sen så gick grafikkortet sönder..

Gick bra och bara skicka in grafikkortet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Modat chassi ska ej påverka garantin på mobot.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad felet på ditt moderkort är? Alltså.. vad hände/er??

Har själv en shuttle som inte fungerade som jag ville.

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem

Jag kollade med shuttle själva, de säljer inte lösa moderkort. Dustin sade att det kunde finnas en 'liten chans med då med lång leveranstid'.

Detta efter att jag moddat kortet fett och nu lyckats förstöra det. Finns den nån som kan laga såna där själva eller slänger de och bygger nytt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag boota en gammal installation av winxp som jag hade på disken men så hade jag haft en annan upplösning som inte tft skärmen stödde så när jag hade laddat klart win fick jag ingen bild.

allt var ju ok då tänkte jag och skulle installera om så jag skulle stänga av burken och gör en ominstallation så jag tryckte in vad jag trodde var powerknappen i 4sec för att stänga av burken men det var visst reseten jag trycket in i 4 sec efter detta så vägrar burken starta ordentligt. trycker jag på powerknappen lyser lampan upp i 0.5-1 sec innan den slockanar alla fläcktar hdds mm startar men inget annat händer ingen boot, hdd lampan lyser konstand också.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

Har bråkat lite med min shuttle, å Windows har upprepade gånger vägrat att boota. Det hjälper om du leker friskt med inställningnar i bios. Funkar att ladda defualts och optimized defualts.
Min skärm tokvägrar Linux-konsol för tillfället, det är lite surt.

Visa signatur

ol' ws: 933mhz, hepc: epia 800mhz, new ws: shuttle ss-51g 512 MD ddr, 160 GB, 2.4 mhz. http://freevo.sf.net