Trillian vs. Miranda

Permalänk
Medlem

Ni är alla inne på fel spår!
miRCplugins für alle!:
http://www.smarticq.com
http://www.burningimage.net/msn/

Nä Miranda o vanliga MSN e mitt val (WTF? VANLIGA MSN? - Ja, jag gillar avatar funktionen och "harpan uppgörelse"). Om de funktionerna fanns i Trillian hade jag bytt direkt. Nu är det så att jag inte kollat upp detta, men jag antar att någon kommer rätta mig rätt fort om jag har fel.

EDIT: SiM som Lynxen tipsade om är kungligt. Hoppas alla ger det en chans också.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk

Diskussionen om klientens skönhet känns överflödig. Jag kan inte fatta varför man har den (klienten) framme. Om man känner ett stort sug efter att skicka ett meddelande till nån så tar man fram den lite snabbt med kortkommando för att sen illa kvickt tabort den igen.

Känns som om man har bättre användning för skärmutrymmet än än att hela tiden hålla koll på vilka som är online.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Du vet inte ens att Trillian stödjer plugins (något som har nämnts oändligt antal gånger i tråden), men du ger dig in i diskussionen? Tragiskt.

En förklaring till ditt uttalande vill jag gärna se. Skicka det direkt till mig då jag inte vill ha en diskussion i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Origin
jag visste inte att trillian stödde plugins, vad är det som är tragiskt med det?
något som är tragiskt däremot är folk som pysslar med personangrepp och sånt i säkerheten bakom sin skärm
skulle vilja se dig säga vad du just sa irl till någon, do you have the nerv?

Personangrepp? Kom igen nu...
Det är inte tragiskt att du inte vet att Trillian stödjer plugins. Men det som - enligt mig - är tragiskt, är att du argumenterar mot Trillian, trotts att du uppenbarligen inte känner till programmet.

Vart ser du personangrepp i ovanstående?

velotex, vill du ha nåt utöver det, vet jag tyvärr inte vad jag ska skriva. Eller vill du ha min definition av ordet "tragiskt"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Debatten vore faktiskt riktigt rolig att följa om folk (s.c.s.i. m.fl.) vore så mogna att hitta mer intressanta saker att diskutera, såsom funktionalitet, än de grafiska detaljerna. Men det vore väl för mycket begärt av er?

Det är absolut för mycket begärt av mig, eftersom - som jag skrev tidigare - jag inte har kört Miraknda tillräckligt länge för att uttala mig om funktionaliteten, men länge nog för att kunna avgöra om jag tycker att det är snyggt eller inte.

Så för att svara på din fråga: Det är för mycket begärt. Och bara för att du inte bryr dig om programs interface, så betyder det inte att andra inte heller gör det. Men det vore väl för mycket begärt av dig att försöka förstå det.

Visa signatur
Permalänk
Livstids semester
Citat:

Det är absolut för mycket begärt av mig, eftersom - som jag skrev tidigare - jag inte har kört Miraknda tillräckligt länge för att uttala mig om funktionaliteten, men länge nog för att kunna avgöra om jag tycker att det är snyggt eller inte.

Självklart. Och den åsikten respekterar jag.

Citat:

Så för att svara på din fråga: Det är för mycket begärt. Och bara för att du inte bryr dig om programs interface, så betyder det inte att andra inte heller gör det. Men det vore väl för mycket begärt av dig att försöka förstå det.

Du får förlåta mig då över att jag delar inte din åsikt om ett program skulle vara bra eller dåligt beroende på dess interface eller utseende. Men vad får dig att tro att jag inte bryr mig om Mirandas interface? Det gör jag, för jag vill ha ett lättnavigerat interface som är snabbt och enkelt, utan allt för mycket krångel. Det jag däremot inte bryr mig om; är de grafiska detaljer vilket du, till stor del, har hitills gnällt på.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Eller vill du ha min definition av ordet "tragiskt"?

Precis.

Permalänk
Hedersmedlem

Fan va alla hackar på s.c.s.i.
Jag ser inget fel alls i det han sagt..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Du får förlåta mig då över att jag delar inte din åsikt om ett program skulle vara bra eller dåligt beroende på dess interface eller utseende. Men vad får dig att tro att jag inte bryr mig om Mirandas interface? Det gör jag, för jag vill ha ett lättnavigerat interface som är snabbt och enkelt, utan allt för mycket krångel. Det jag däremot inte bryr mig om; är de grafiska detaljer vilket du, till stor del, har hitills gnällt på.

Vad som får mig att tro att du inte bryr dig om Mirandas interface? Att man enligt dig är "omogen" för att man diskuterar det. Helt enkelt.

Diskussionen gick väldigt mycket ut på villken klient som hade bäst estetik, och det knappast enbart tack vare mig. Och eftersom det var det ända jag för tillfället kunde yttra mig om, så deltog jag i deskussionen, och framförde mina åsikter.

Och snälla, räkna upp dessa massiva "grafiska detaljer", med villka jag har gjort denna diskussionen ointressant. Jag ber dig.
Jag kanske är dement, men det ända jag har "gnällt på", är den 3d-ram som fönstret har. Och där så frågade jag bara om det gick att bli av med den.

Så åter igen, räkna upp det jag har klagat på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Fan va alla hackar på s.c.s.i.
Jag ser inget fel alls i det han sagt..

Man får akta sig från att gå mot strömmen på Sweklockers.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
Precis.

Mailar min definition när jag får tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt Miranda ut i naturlig storlek om det intresserar någon.

Det är ingen större skillnad på Miranda och Trillian vad jag förstår. Finns
inte mycket att diskutera heller. Vad som är snyggt är ju upp till var och
en. Att klienterna drar 2-4 Mb är ju ingenting. Skulle det ta 1 Mb mer
eller mindre spelar ju ingen som helst roll.

Den enda skillnaden jag ser är att Miranda är avskalat och man bygger på. Trillian kommer som ett färdigt packet. Och det är ju varken en för- eller nackdel för någon av programmen.
Båda är bra på sitt sätt. Personligen använder jag Miranda för att jag hade
tröttnat på vanliga ICQ. Gick då över till Miranda och jag gillade det för
att man själv fick bestämma vilka funktioner den skulle och och hur den
skulle se ut. Trillian har jag som sagt inte testat och har därför inga
åsikter om den.

Plugins som är bra att ha till Miranda IM:
Change User Details
Message Popup
History++
Last Seen Plugin
Split-mode Message Dialogs

Plugins som jag vill ha. Klicka här.

Trillian vs Miranda är lika givande som Intel vs AMD-trådar.
Båda är bra beroende på vad man vill ha och hur mycket man vill lägga ut på en dator.

PS. Jag hejar på dig s.c.s.i.
DS. Tror inte det går att få bort 3D-effekten.

Permalänk
Medlem

Jag har bara en liten ruta på mitt skrivbord med mina kontakter och jag kör Miranda klienten. Den anpassar sig efter antal online kontakter etc.

Det var dom inställnignarna tidigare och att även ta bort meny raden tar bort den effekten.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Vad som får mig att tro att du inte bryr dig om Mirandas interface? Att man enligt dig är "omogen" för att man diskuterar det. Helt enkelt.

Diskussionen gick väldigt mycket ut på villken klient som hade bäst estetik, och det knappast enbart tack vare mig. Och eftersom det var det ända jag för tillfället kunde yttra mig om, så deltog jag i deskussionen, och framförde mina åsikter.

Och snälla, räkna upp dessa massiva "grafiska detaljer", med villka jag har gjort denna diskussionen ointressant. Jag ber dig.
Jag kanske är dement, men det ända jag har "gnällt på", är den 3d-ram som fönstret har. Och där så frågade jag bara om det gick att bli av med den.

Så åter igen, räkna upp det jag har klagat på.

Man är omogen, enligt mitt synsätt, om man skriver tre-fyra inlägg om ungefär samma sak och dessutom sjunker så lågt att man kallar människor för patetiska, då en person ställer en enkel fråga som kan bemötas på ett betydligt trevligare sätt, eller tragisk för att en annan person inte var medveten om att Trillian stödjer plugins.

Om det är någon som är patetisk, som sjunker så lågt att han måste vara direkt elak mot andra, så är det väl du? Det är hemskt tragiskt att skåda någon som ger skenet av att vara vuxen sjunker så lågt. Om du undrar över mina defineringar över orden, så går det alldeles utmärkt att slå upp dem i en vanlig ordbok för det svenska språket.

Givetvis så har du all rätt i världen att framföra dina åsikter om ett programs estetik. Det har jag ingenting emot, och det har ingen annan någonting emot. Däremot är det tröttsamt att bemöta din kritik då den är väldigt svår att definera på något annat sätt än just "gnällig".

Vad jag vet så finns det inga "grafiska detaljer" annat än de man själv refererar till. Du har inte gjort diskussionen ointressant med din kritik kring programmets estetik, utan du har gjort diskussionen ointressant genom din genomgående negativitet. Om jag får lov att ge ett råd, så tycker jag att vi lämnar programmens utseende bakom oss och fokuserar på deras funktioner.

Slutligen, om du känner att du måste försvara dig mer så är du mer än välkommen att skicka mig ett PM för tråden handlar fortfarande om Miranda och Trillian. Men om du tycker att vår dispyt är utagerad så anser jag att vi återgår till den ursprungliga diskussionen.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Origin
"Om du hade testat det, så hade du nog upptäckt att det stödjer skins, villket innebär att du kan få det betydligt mindre och smidigare än Miranda."

Mindre och smidigare än miranda går ej, punkt slut. Kanske lika litet och lika smidigt men inte mer

Har Trillian den underbara funktionen att automatiskt justera listans storlek pga hur många kontakter som är online? Den skulle jag inte klara mig utan.
Sen så är det ju så att saknar du något till miranda så skriver du en plugin
Saknar du något till Trillian? Too bad!

Jag har ingenstans att ladda upp screens på mitt miranda men kanske senare..

edit: nu har jag det
de kommer finnas här i ett par dar:
http://home.op.se/opse3237/miranda01.jpg
http://home.op.se/opse3237/miranda02.jpg

Najs! Ett fint exempel på att Miranda går att stajla!

Permalänk
Medlem

neom: kopiera in skiten på en diskett?

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.