Går ej att spola i Mediaplayer?

Permalänk
Medlem

Går ej att spola i Mediaplayer?

Vissa filmer som jag ska se på går Det inte att spola i, alltså filmen går helt som vanligt, bild och ljud fungerar felfritt osv. men det går inte att spola, varför?! alltså den där lilla "klossen" som normalt går frammåt allt eftersom filmer spelas upp ligger bara nere i vänster kant hela tiden! och om det nu har någon betydelse så ser man heller inte hur lång filmen är.

Permalänk

Är det en DivX film, eller vad är det för format?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Prova media player classic, jag kunde aldrig spola med knapparna i windows media player, men jag kan det i denna.
http://www.divx-digest.com/software/media_player_classic.html

kanske inte var det du var ute efter iofs.

Visa signatur

Båd' stat och lagar oss förtrycka,
vi under skatter digna ner.

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr, det funkar inte där heller, alltså jag behöver inte kunna spola med knapparna, utan bara jag kan hoppa fram i filmen! ni vet den där "raden" längst ner, som visar hur långt det har gått utav filmen.. det är typ den som inte funkar, haha:)

Permalänk
Medlem

Tror det funkar med VLC...

Permalänk
Hedersmedlem

vilket-format-är-det-på-filmen?

Om tex en divx blivit skadad på något vis kan det bli så. prova att bygga om index med divfix.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem med att spola förrut; då berodde det på dåliga codecs.

Permalänk
Medlem

hur uppdaterar man sina codecs då? är det bara att installera nya eller?

Permalänk
Medlem

Avinstallera de gamla och installera nya.
Jag laddade ner dessa från divxsweden.net:
DiVX 3.11
DiVX 4.12
DiVX 5.1
SVCD
XviD

Permalänk
Medlem

Re: Går ej att spola i Mediaplayer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galaxie
Vissa filmer som jag ska se på går Det inte att spola i, alltså filmen går helt som vanligt, bild och ljud fungerar felfritt osv. men det går inte att spola, varför?! alltså den där lilla "klossen" som normalt går frammåt allt eftersom filmer spelas upp ligger bara nere i vänster kant hela tiden! och om det nu har någon betydelse så ser man heller inte hur lång filmen är.

ASF-filer brukar vanligen inte gå att spola. Är det såna filer du försöker spola eller vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Avinstallera de gamla och installera nya.
Jag laddade ner dessa från divxsweden.net:
DiVX 3.11
DiVX 4.12
DiVX 5.1
SVCD
XviD

Du behöver bara ffdshow för att spela divX,Xvid etc. Dock brukar folk i allmänhet ha mkt problem med svcd, så för att spela det rekomenderar jag att du kör spelaren videolan (vlc) istället.

/Martin