Syrran har önskat sig en trådlös hemtelefon i julklapp å har bestämt mig för att försöka göra henne glad.
Och själv vill man ju inte få skräp i julklapp för då kunde det ju likaväl kvittat om man fått något alls.
Är själv inte så bevandrad i dessa telefoner då jag själv bara använder mobilen.
Så behöver lite tips på vad som kan vara värt att satsa på.
Taket ligger på 1000:-
Allt över 600 kr brukar vara bra produkter. Har själv en Siemens A200 (590 kr) som jag är nöjd med, det enda som jag inte gillar är att den inte är bakbelyst (displayen då) och menyerna är knasiga.
Jag har en Panasonic KX-TCD705 som jag är nöjd med. Bra batteritid (20h taltid) och dessutom uttag för headset (som jag personligen tycker är viktigt).
Den använder ju vanliga AA-batterier åxå vilket är en fördel i mina ögon. Enkelt att byta ut när de blir dåliga, eller att att ett extra par att byta med om man vill.
Den är kanske lite större än många andra telefoner. Kan ju vara en nackdel beroende på vad man tycker. Jag störs inte av det.
Melodiringsignalerna är väldigt falska och rekommenderas endast att användas av folk som är tondöva. De andra signalerna är helt okej dock.
Finns en uppföljare(?) till den åxå som heter KX-TCD500 som mer eller mindre är identisk bortsett från att den använder AAA-batterier och har därför sämre drifttid.