Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Visa era "stylade" skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
vad e de för ikon rad du har där nere PCW, e de Objektdock eller?
sen va e de för "display" som sitter längst ner till vänster

RKlauncher heter dock'en.
Det du kallar för "display" är en ftp "widget". Man drar över filerna till den så ftp'as dom till mina olika ftp konton.

Permalänk
Medlem

Kör ett Mac OSX-tema just nu:

Har även en matchande muspekare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Kör ett Mac OSX-tema just nu:

http://img126.echo.cx/img126/6558/swecscreen19cq.th.png

http://img126.echo.cx/img126/5991/swecscreen29pa.th.png

Har även en matchande muspekare

Det där rimmar lite illa, ett tema baserat på Tiger och en bakgund från Jaguar

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Det där rimmar lite illa, ett tema baserat på Tiger och en bakgund från Jaguar

Man kan ha ost och kaviar samtidigt på mackan också

Permalänk
Medlem

Bakrunden får ni hitta själva.

Program:

Objekt dock, som gör att min startknapp försvinner och man lägger till egna små ikoner istället, i detta fall så har jag gjort dom onsynliga, allt är osynligt förutom alla program som är igång.

För att komma till startmenyn så klickar man nere i vänster hörn, papperkorgen ligger nere i höger hörn.

YZ toolbar för snygga knappar i explorer
Tweak Ul för att ta bort taskbar och annat smått och gått.
Theme WaZoo, enkelt stilrent vitt vitt vitt.
iconpackager För snygga ikoner över hela windows

Jag är väldigt nöjd. för frågor, fråga!

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

lite nya:

Den nuvarande:

satt o knopade i Photoshop och kom fram till den bakgrundsbilden ovan. nu ska jag bara försöka Pimpa till skrivbordet med Samurize osså

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Håller på o fipplar lite.....har hittat ett tema jag gillar (HmmXP) men jag skulle vilja ändra lite färger. Har försökt i appearance men det funkar ej.....kan man ändra färgerna och i sånt fall med vad?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TerrorInc
http://web.telia.com/~u44112907/skrivbord.JPG

Astonshell med ngra plugins.

vad heter klockpluginet du har längst ner till höger?

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

kan nån visa en snabb bild på hur hmmxp ser ut? jag är mest intreserad av knappar osv.
sen undrar jag, finns det ett bra program där man kan göra egna theman? eller hur gör man sånna?

Visa signatur

Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

http://www.deviantart.com/deviation/5514034/
Första träffen på google, tog säkert två sekunder att hitta.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ändrar färger i ett färdigt HmmXP-tema? Vanliga standard Windows-teman går det ju ändra det mesta men här verkar det vara låst

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |

Permalänk
Medlem

hade inget att göra ikväll så jag pillade ihop detta:

ingen jätte höjdare men i brist på saker att göra så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Nån som vet hur man ändrar färger i ett färdigt HmmXP-tema? Vanliga standard Windows-teman går det ju ändra det mesta men här verkar det vara låst

Citat:

Skrivit av Walkhomie
.....sen undrar jag, finns det ett bra program där man kan göra egna theman? eller hur gör man sånna?

jag hade ett program som hette Stylebuilder som man kan öppna teman och göra om dem eller bygga helt egna. det var mkt bra och enkelt att använda(relativt enkelt). så sök lite på StyleBuilder så ska ni nog hitta nått.

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Hur gör man för att få bort "arkiv, redigera, visa mm"???
Och var hittar man det teamt du kör??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
jag hade ett program som hette Stylebuilder som man kan öppna teman och göra om dem eller bygga helt egna. det var mkt bra och enkelt att använda(relativt enkelt). så sök lite på StyleBuilder så ska ni nog hitta nått.

Detta program kräver att man har stylexp installerat och jag bara värgar ha det programet, det bara drar onödigt med kraft, jag installerar mina theman genom windows, alltså jag lägger in om i theme mappen och väljer dom sedan bara.
stylexp är onödigt enligt mig.

så jag behöver ett annat program som är fristående, gärna ett program där man lägger in en .theme och så man man ändra bäst man vill med egna bitmaps eller jpeg bilder osv. och så sparar man det till en egen .theme

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev inte nöjd med det förra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome

Jag behöver ett annat program som är fristående, gärna ett program där man lägger in en .theme och så man man ändra bäst man vill med egna bitmaps eller jpeg bilder osv. och så sparar man det till en egen .theme

Frågan är, finns det nått sånt program?
Jag vill också gärna ha......Stylebuilder var lite krångligt och jag fick det inte att funka ordentligt!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ge mig:
länk till temat, wallpaprena, winampskinnet, och hur du får bort "arkiv" osv i mapparna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/bluedancers.j...

Blev inte nöjd med det förra...

Kan man få ta del av wallpapern och ditt tema kanske..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
hade inget att göra ikväll så jag pillade ihop detta:

http://www.freewebs.com/the_rabbit_hole/Car.JPG

ingen jätte höjdare men i brist på saker att göra så.

Vilket program använder du för att få den där menyn längst ner? (med ie, firefox, msn osv) Såg att några andra också hade den.

Permalänk
Medlem

RKLauncher, heter det. (står en liten bit längre bak i tråden då jag själv frågade )
jäkla stabilt program. har haft mobydock och nåt innan som va helt kass men detta e skit chill

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andre26
Kan man få ta del av wallpapern och ditt tema kanske..?

VS: Royal Inspirat Special edition
WP: Gainsbourg - http://www.ultradesks.new.fr/

@ elaajten

Gör en sökning efter FlyakiteOSXv2.0 och installera den. Det är Tiger Graphite till mac som jag kör på bilden. Wallpapern tror jag du hittar på samma sida som Gainsbourg finns på. Winamp-skinnet heter ClearONEbeta. Hur jag får bort aktivt och det där på den bilden, tja jag kör yztoolbar för att få fram/bak-pilarna och gör jag en sak i detta programet så kan jag temporärt få bort dem vilket jag tyckte såg snyggt ut på den bilden. På den senare bilden ser du att jag fortfarande har dem. Vet inte hur man tar bort dem men om någon orkar engagera sig så kan ni ju säga till här.

Permalänk
Medlem

Jag undrar fortfarande hur man får bort "baren" i explorer, alltså:
Arkiv Redigera Visa .. .. ..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

trevligt tema, länk skulle uppskattas

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Detta program kräver att man har stylexp installerat och jag bara värgar ha det programet, det bara drar onödigt med kraft, jag installerar mina theman genom windows, alltså jag lägger in om i theme mappen och väljer dom sedan bara.
stylexp är onödigt enligt mig.

så jag behöver ett annat program som är fristående, gärna ett program där man lägger in en .theme och så man man ändra bäst man vill med egna bitmaps eller jpeg bilder osv. och så sparar man det till en egen .theme

Nej, man behöver inte alls ha stylexp instalerat, jag installerade bara det programmet, sen laddade jag ner themes från exempelvis devianrtart.com och la dem i resources/themes mappen.
Sen öppnade jag bara en theme fil med programmet och pillade lite. jag bytte färger hit och dit och grejer.

så lek lite med programmet så ska du se att det funkar.

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
SpelClockers

Inte så "stylat" men jag gillart

> DESK <

Edit:

När jag orkar ska jag fixa en bra samurize config och ett passande Winamp skin

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming