Permalänk
Avstängd

Bästa bank?

Vilken är den bästa banken? Om man vill kunna ha ett konto gratis för att utföra: Betala via internet, bankomatuttag, handla med kortet i affärer, hög ränta på sparkonto mm.

Och det som jag ser som ett bra alternativ är Skandiabanken, och vad tycker ni om den isf?

Permalänk
Medlem

Jag har handelsbanken, de mesta är gratis, rätt dålig sparränta om du har lite pengar dock

Permalänk

Är du (högskole?)student så kan du få gratis visakort med bank på internet och telefon på förensingssparbanken....funkar bra för mig, VISA är också helt klart bättre än maestro då man t.ex. kan köpa grejjer på internet med det (t.ex. SJ tar bara VISA och mastercard).

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

ICA-banken har hemskt bra ränta (2,25 %) men kostar 195:-/år. Om man har över 8666,66...7 kronor på kontot så täcker räntan kostnaden.

Man kan ta ut i bankomater och i ICA-butiker, och betala med kortet i ICA-butikerna och sååå.

Permalänk
Medlem

Ja, är du student så är föreningssparbanken inte alls dumt med gratis VISA, internetbank osv. De har ju även e-spar-konto, ett konto som man enbart kommer åt via internetbanken där man får 2,1% ränta på hela summan oavsett belopp. Rätt bra.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

Tyvärr så är man ju inte student längre

Men vad jag förstår så kan man göra allt det där på Skandibanken gratis utan några kostnader som helst, inga månadskostnader och inga årsavgifter eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flam3
Tyvärr så är man ju inte student längre

Men vad jag förstår så kan man göra allt det där på Skandibanken gratis utan några kostnader som helst, inga månadskostnader och inga årsavgifter eller har jag fel?

Det är korrekt, det ända man betalar för är visa-kortet som kostar 175kr / år och 2,25% ränta.
Jag är klart nöjd iaf, det man skulle vilja ha är föreningsparbankens tjänst där man får ett tillfälligt visa-kort som bara gäller en gång, perfekt för att handla på internets baksida

Permalänk
Avstängd

Eh, jag får nog ringa till Skandiabanken och höra om priser och förhandla lite om priset om inte det går så tar jag nog fan utan det och kör på bankomat.

Om jag har förtstått dte rätt så kan jag betala räkningar via nätet utan någon kostnad per år eller månad, hämta ut pengar på en bankomat utan månads eller årsavgift och ha ett sparkonto med 2,25% ränta utan avgifter?

Permalänk
Medlem

Är kanonnöjd med handelsbanken förutom deras inernettjänster som är lite gammalmodiga.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Länsförsäkringar med gratis Mastercard på ena kontot. Det går smidigt och jag har inte stött på några problem än så länge. Personalen här är trevlig och ser verkligen till kundens bästa.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Hedersmedlem

Om du handlar mycket på Internet lär du föredra Föreningssparbanken. Som det redan nämnts kan du skapa temporära visakort med bestämt belopp på vilket är utmärkt.

Personligen använder jag mig av Nordea vilket ger gratis visa-kort och internetbank då jag är student. När det gäller internetköp kan man skapa ett logiskt visa som endast fungerar på internet, dock är det inte temporärt nummer och man kan inte välja belopp, ännu. Efter kontakt med dem har de berättat att det kommer att lanseras "Inom snar framtid" (vilket kan vara när som helst ).

Permalänk
Medlem

skandiabanken!

bra ränta, trevlig å ha att göra med!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

SEB

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

fsb

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jag har skandiabanken som jag sparar deg på och jag är kanonnöjd.

Permalänk
Avstängd

Detta lär man sig av erfarenhet. Alla har olika förväntningar. Just nu har jag Nordea.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flam3
Om jag har förtstått dte rätt så kan jag betala räkningar via nätet utan någon kostnad per år eller månad, hämta ut pengar på en bankomat utan månads eller årsavgift och ha ett sparkonto med 2,25% ränta utan avgifter?

Ja. Funkar kanon för mig!

Visa signatur

Wir müssen wissen,
Wir werden wissen

Permalänk
Medlem

Jag har också SkandiaBanken.

Men det kostar faktiskt att ta ut i automat, för uttagskort/visakort kostar 175:-/år.

Kolla www.skandiabanken.se och klicka på Allt i ett-konto till vänster om räntan.

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Medlem

Jag har Föreningssparbanken och alla deras internettjänster och jag är jättenöjd med dem. Inloggningsdosan är genial; jag använde den när jag köpte min bil, det var bara att låna säljarens dator och flytta över pengarna till hans konto.:) Utan den hade jag fått vänta tills veckan efter med att köpa bilen eftersom det var en fredagskväll...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Är kanonnöjd med handelsbanken förutom deras inernettjänster som är lite gammalmodiga.

Minst sagt!
Stöder man varken opera eller mozilla får man inga high-tech-kunder precis...

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Föreningssparbanken och jag har då inget att anmärka på.

Permalänk
Hedersmedlem

FöreningsSparbanken har jag och har än inte stött på några problem, haft dem i nästan 4år nu.

Permalänk
Gäst

Har SEB och FSB och föredrar SEB.
SEB har riktiga bankkontor och en mycket bättre internettjänst. Samt rediga människor anställda.

Får betala för VISA kortet på SEB ca 200 kr, det var nog strax under 200.
FSB har jag inte börjat betala för än, efter att jag krävt dom på kompensation då de slarvat bort mitt kort.

Permalänk
Medlem

har Handelsbanken, funkar bra, är gratis är nöjd. kanske låg ränta, men eftersom jag inte är nån multimiljonär så spelar det inte så stor roll

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Bytte till SEB då jag blev Högskolestuderande. Gratis VISA, gratis Internet, gratis i stort sett allt.
Håller med Bijan om att personalen är vettig och bankomaterna bättre.
Hittills inget att anmärka på. Rätt nöjd faktiskt.

Hade Handelsbanken tidigare. Lite gammalmodiga, både på internet och personalsidan. Nej, jag rekommenderar SEB.

Visa signatur

'Så länge jag är nöjd är alla andra nöjda'

Permalänk
Medlem

skandiabankens "internetkonto" är att rekomendera

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Har också SEB, har internetbank och VISA-kort där. Fungerar ypperligt. Betalar inget för det heller eftersom jag är student.
SEB:s internetbank stödjer dessutom Mozilla.

Permalänk
Medlem

Föreningssparbanken fungerar ypperligt i Firefox om någon undrar.

Permalänk

Föreningsparbanken är bra. Bra inloggningssystem och E-kort är superbra! Man behöver inte visa för att handla över internet.
Dock så kostar det 155kr per år har jag för mig om man ska betala räkningar över internet. Men EU/utlandsbetalningar behöver man inte betala extra/år för.

Permalänk
Medlem

Har hört att Föreningssparbanken skall börja ta ut en avgift för kontantuttag i "andras" automater..vilket är lite surt eftersom jag är kund i fsb och tycker det fungerar bra.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)