Frozen Throne ändra cd key

Permalänk
Medlem

Frozen Throne ändra cd key

Hur ändrar jag min cd key på Frozen Throne?

Permalänk
Medlem

*tråd rapporterad*

får inte förekomma här om jag minns rätt..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Finns program för det, sök på dc lr nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
*tråd rapporterad*

Varför skulle jag inte få fråga om det här? Det är inte olagligt att ändra cd key vad jag vet

Permalänk
Medlem

Nää... exakt,varför skulle det vara olagligt att byta sin cd.key?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Nää... exakt,varför skulle det vara olagligt att byta sin cd.key?

Om man köpt spelet får man ju en fungerande CD-key och det betyder att man inte behöver byta

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

man kan också bli hackad (högst otroligt) men då måste du ju köpa ny

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Om man köpt spelet får man ju en fungerande CD-key och det betyder att man inte behöver byta

Och det gör saken i fråga olaglig?
Scenario: Kompis snor din cdkey, fuskar och blir bannad, köper en ny som ersättning, orginalägaren vill nu byta cdkey för att kunna spela.

Vet inte om man ihuvudtaget kan bli bannad från frozenthrone, har aldrig spelat det själv, men se på exemplet lite mer generellt.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

Jag rapporterade den, inte mycket att göra nu.. Vi får låta moderatorerna avgöra om tråden får vara kvar.. Men du har inte heller sagt varför du vill byta, det kanske är en bra idé?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Vi har väl inte ens med att göra vad han har för skäl att vilja byta cdkey?
En kompis till mig hittade massa cdkeys till CoD på DC som han använder, och Darkmoor kanske har varit oförsiktig och råkat dela ut sin cdkey?

Permalänk
Medlem

Re: Frozen Throne ändra cd key

Paa

Tänk efter innan du agerar ..

Visa signatur

| AMD Barton XP2500+ @ 2200Mhz Abit NF7-S 2.0 Temp 40/48 Asus Radeon 9600XT |
| AMD San Diego 4000+ 1mb cache ASRock 939Dual-SATA2 Temp 34/43C3D X800GTO|

Permalänk
Medlem
Citat:

*tråd rapporterad*

rätt onödigt gjort! du kan ju fråga en moderator om det e olagligt att byta sin cd key, kan ju iofs vara så att han kan ha slarvat bort sin riktiga cd key sen så har han köpt en ny, skulle det då vara olagligt att byta? knappast

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Medlem

Det jag ville veta var hur jag ändrar min cd key utan att behöva ominstallera spelet, absolut inget annat precis som mr.E säger så ska ni skita fullständigt i varför jag vill byta men jag ska iallfall berätta för.

Den installation jag haft hittintills har inte fungerat på Bnet (som är det sämsta online området jag sett) så därför köpte jag i förgår ett nytt spel och jag orkade inte ominstallera så jag tänkte fråga på forumet om nån visste hur jag skullle göra, men det verkar ju som om ingen vet.

Permalänk
Medlem

Hulten jaktland, ett tips kolla in §5 i reglerna hinna ni agerar..?
hurvida det är tillåtet eller ej.. ligger i en gråzon? och sådant brukar antas som otillåtet av moderatorerna. men de får svara för det själva.

ang topic tror jag du får ta reda på det själv, kanske via google.com ?
dessutom kanske det går fortare att ominstallera än att söka upp något program..?

Permalänk
Medlem

Ok, bara för att få bort massa spam om det är tillåtet eller inte så kan jag ju upplysa om att Garland låste denna tråd inatt, och hänvisade till "1337 B0Y5... osv", jag anmälde hans inlägg och påpekade att trådskaparen inte villa ha en key, utan bara byta.. och då låstes tråden upp. Vilket borde innebära att det är tillåtet, eller hur? Så sluttjafsat om det nu. Det är hursomhelst inte upp till nån här i tråden att argumentera om det är tillåtet eller otillåtet. Eller varför han vill byta.

Darkmor: Gogglade runt lite, men hittade tyvärr inte någon länk som funkade att ladda ner ifrån.. tyvärr.

EDIT: Hittade denna, ingen aning om den funkar, men det gick att tanka ner den iaf, så du kan ju testa.
länk

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Avstängd

Inget olagligt att byta, men att be om en ny..

Kom på att jag hade samma problem med min Half-Life en gång i tiden..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Det jag ville veta var hur jag ändrar min cd key utan att behöva ominstallera spelet, absolut inget annat precis som mr.E säger så ska ni skita fullständigt i varför jag vill byta men jag ska iallfall berätta för.

Den installation jag haft hittintills har inte fungerat på Bnet (som är det sämsta online området jag sett) så därför köpte jag i förgår ett nytt spel och jag orkade inte ominstallera så jag tänkte fråga på forumet om nån visste hur jag skullle göra, men det verkar ju som om ingen vet.

Personligen tror jag inte på det resonemanget. Om man tar sig besväret att gå att köpa ett ex till av spelet bara för att kunna spela det på nätet så borde man också orka ta sig besväret att installera om spelet.
Cd-keyn borde gå att ändra i registret, jag har hört att det går i starcraft i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Inget olagligt att byta, men att be om en ny..

Kom på att jag hade samma problem med min Half-Life en gång i tiden..

skulle knappast tro att det är olagligt att fråga om en ny cdkey

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
skulle knappast tro att det är olagligt att fråga om en ny cdkey

Det är inte olagligt att fråga, men det är kanske olagligt att sprida nyckeln...

>Tänk dig om du skulle ge en kopia av din hemnyckel till alla pundare och annat slusk.<

Men för att ingen ska sprida nyckel bör man inte få fråga efter den heller.

>Vilken nytta gör prostutierade på gatan när det är olagligt att köpa "tjänsten"<

(nu börjar jag på allvar tänka i konstiga sätt)

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Hedersmedlem

man ska ta bort en fil i frozen throne mappen... kommer dock inte ihåg vilken...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Ni som undrar vöer varför han inte vill installera om har ni tänkt på att han har massa banor och sådant som han inte vill att dom ska försvinna ?

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maikes
Ni som undrar vöer varför han inte vill installera om har ni tänkt på att han har massa banor och sådant som han inte vill att dom ska försvinna ?

Man kan spara banorna bara så att du vet

Permalänk

Precis som Maxz0r säger så skulle jag gissa att alla banorna ligger i maps katalogen, det gör dom för mig. Samma sak med saves och replay filerna som ligger i separata mappar. Det går också att spara sin profil så att man inte tappar bort sin "campain progress".

Permalänk
Medlem

DEt har jag fått göra. för min polare spelar online och jag kom inte in på min installation med min cd nyckel. så jag fick honom att fixa en ny.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen har kommenterat att man inte ska skriva i tråden att man har rapporterat den

Permalänk

konstigt att ingen (utom 1) har kommenterat vad Darkmoor egentligen frågade om i början.
Så vitt jag vet så ska det gå att göra i registret men om du inte hittar det så kan du alltid ominstallera spelet så får du skriva in en ny. Du får isf inte glömma att spara eventuella banor/scenarios etc.

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordSixten
konstigt att ingen (utom 1) har kommenterat vad Darkmoor egentligen frågade om i början.
Så vitt jag vet så ska det gå att göra i registret men om du inte hittar det så kan du alltid ominstallera spelet så får du skriva in en ny. Du får isf inte glömma att spara eventuella banor/scenarios etc.

Det går inte att göra i registret, är 99% säker på det. Enda sättet jag vet är att ominstallera.

Permalänk
Medlem

Mr.E Jag känner också Tobbe och jag håller med han e skit tuff.....

Cd-Key ska man ändra det är bra.....

Hade HAJ HAJ

Visa signatur

Skål för den staden..... Skål Göteborg!!!!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

*tråd rapporterad*

Snälla nån, försöker du imponera på moderatorerna eller? Värsta surgubbsbeteende!