Permalänk
Medlem

Router eller Switcher??

Vore tacksam om någon kan säga vilken av dessa två jag borde inskaffa. Eftersom hubben min bara verkar vara 10Mbit ( då jag kopplar kabel till modem till datorn så står det 100Mbit, när jag kopplar kabel från modem till hubb sen till dator, då står det 10Mbit och hastigheten sänks med 50 % ) Och jag vill kunna köra 100Mbit i nätverk t ex. Switch eller Router? Negativa och positiva saker? tacksam för svar.

Har BBB VDSL 12/9Mbit..som fungerar sämre än vad comhem och telia tillsammans gör.. ca 200-300 kbit i upload, och mindre än 1 Mbit i downstream nu.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Det är switch du ska ha. Utan tvekan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vad skall jag välja för någen? D-Link eller Netgear?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Hubb är 10mbit halvduplex, alltså är jag inte förvånad över dina sunkiga resultat, testa att köra direkt till datorn så ser du en ordentlig skillnad. (Ja, det finns hubbar som klarar 100mbit full duplex, tex cisco har nån variant)

Köp en 100mbit Switch (se till att genomströmshastigheten är bra)

Jag hade köpt en Netgear, finns en 10/100/1000 på dustin för 800spänn med en genomströmshastighet på 10gigabit, 2gb per port, alltså 1gb full duplex.
Köp 2st 1gb nätverkskort för 300;- styck och du kommer få ett sånt jävla ös hemma + bästa förutsättningarna för att få ut mer kräm ur din BBB lina