*** Stora driftstörningar med Bostream Scream - Just nu!!! ***

Permalänk
Medlem

Problem med peering globalt och med tranistering i Europa.
Verkar även påverka Nordisk IP-Transit.

Vad är problemet???

Svara gärna om ni upplever problemet där ni finns och om ni vet någoting mer om detta.

Tack på förhand!

Edit: Flaggar ner pga minskad störning. Se mitt senare inlägg nedan.

Permalänk
Medlem

Jag har problem. blev just disconnectad från BNET. kommer upp dock på vissa svenska sidor ...

Permalänk
Medlem

msn funkar inte...dc funkar mot bbb... och sweclockers funkar. men inge andra sidor.. iaf inte mot usa

Permalänk
Medlem

jag säger då det bostream bostream.....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

nu funkar allt igen

Permalänk
Medlem

*** Stora driftstörningar med Bostream Scream - Minskar i omfattning ***

Inga carriers globalt har flaggat för dessa grova störningar... så felet ligger absolut utan tvekan hos Bostream! Det är tydligen inte denna tjänst man ska ha om man ska arbeta seriöst med hjälp av INET-access som sitt vardagliga arbetsverktyg... nu saknar jag ord...:(

Ordna detta snabbt annars förlorar jag pengar i mitt arbete!

Edit: Problemen verkar, just nu, att minska ner i omfattning... Det verkar, förhoppningsvis, gå mot en normalisation... Jag flaggar ner tråden!

Ha en god natt alla Screamare och Sweclockare!!!

Permalänk
Medlem

Re: *** Stora driftstörningar med Bostream Scream - Minskar i omfattning ***

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Inga carriers globalt har flaggat för dessa grova störningar... så felet ligger absolut utan tvekan hos Bostream! Det är tydligen inte denna tjänst man ska ha om man ska arbeta seriöst med hjälp av INET-access som sitt vardagliga arbetsverktyg... nu saknar jag ord...:(

Ordna detta snabbt annars förlorar jag pengar i mitt arbete!

Edit: Problemen verkar, just nu, att minska ner i omfattning... Det verkar, förhoppningsvis, gå mot en normalisation... Jag flaggar ner tråden!

Ha en god natt alla Screamare och Sweclockare!!!

Om man i sitt arbete är så beroende av tillgång till internet som du verkar vara så skall man välja en tjänst avsedd för detta i stället för en tjänst avsedd för privat hemmaanvändning. Det kan bli dyrt att låta snålheten bedra visheten, något som du verkar vara på väg att upptäcka.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Nu kan ju iofs routing- och/eller peeringproblem drabba även dyrare företagstjänster i lika stor utsträckning, men visst - man ska inte förlita sig på en privatlina om man verkligen behöver den i sitt arbete. Men kan man förresten inte få Scream-anslutningar för företag också?

Permalänk
Avstängd

Skaffa en företagslina om du e sååå beroende av den. Då får du den support du betalar för.

Aure..

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Jag är en enskild näringsidkare, i mitt fall innebär det ganska långa ledtider mellan projekt och uppdragssluförande. Det betyder att jag har ej råd att ha en dedikerad anslutning tickandes i tid och otid, det skulle inte min privata ekonomi tåla.

För övrigt så kan man kräva mer än att Bostream Screamtjänsten skall tåla att användas till mer än lek och stoj. Jag betalar för en tjänst som skall levereras (som naturligtvis skall vara stipulerade i ett ingånget villkorsavtal), ej för godtycke.

Detta är min absoluta uppfattning.

Ha en trevlig "Lill-lördag", alltså onsdag!