Ännu en shuttle/barebone lösning...

Permalänk

Ännu en shuttle/barebone lösning...

Vet att det finns andra trådar men de tar inte upp min fråga (enligt mig)

Vill skaffa mig en så liten shuttle/barebone som möjligt som jag kan trycka in mitt RADEON 9800 och athlon XP 2600+ i!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

SN45g.. kanske vore något för dig.

Visa signatur

Gigabyte GA-X38-DQ6, Quad 6600@3,6Ghz (9x400), 2GB PC8500@1280Mhz (2x640Mhz), 1.5TB Hdd (3x500 WD), 2x Raptor 74GB Raid 0, 2 st Sapphire HD2900 Pro i CROSSFIRE, Antec 850W PSU, Lian Li PC1000 Plus, 3dmark 06:17188, 3dmark 05:23598.

Permalänk

Nätagget?

Någon som haft problem med sin shuttle SN45G
av att grafikkortet/hårdisken/processorn drar för mycket ström?

Permalänk
Medlem

"kvalitetswatt"

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

jag skulle inte sätta in en AMD i en Shuttel för jag "hadde" en kompis som hadde en 2500+ och han kunnde steka ägg direkt på lådan

Permalänk
Medlem

Och vad får dig att tro att en intel går svalare i en sån låda? Intel blir ju annu varmare.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Och vad får dig att tro att en intel går svalare i en sån låda? Intel blir ju annu varmare.

ehhh.. va? tror du får kolla upp det där med att en intel "pentium" blir varmare.
vad tror du händer om du tar av en kylare från en intel och en amd?
intel låser sig och amds kärna blir nästan 400 C!! den brinner alltså upp och blir obrukbar.
tror alltså inte att en intel är varmare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
ehhh.. va? tror du får kolla upp det där med att en intel "pentium" blir varmare.
vad tror du händer om du tar av en kylare från en intel och en amd?
intel låser sig och amds kärna blir nästan 400 C!! den brinner alltså upp och blir obrukbar.
tror alltså inte att en intel är varmare...

Lita inte på TomsHardware.

Sen var inte frågan huruvida han ska köra utan kylare på processorn.

OnT: Inte en aning. Ville bara gnabba lite på TubularBoy >)

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Lita inte på TomsHardware.

Sen var inte frågan huruvida han ska köra utan kylare på processorn.

OnT: Inte en aning. Ville bara gnabba lite på TubularBoy >)

jag syftar inte bara på tomshardwares lilla film, jag har kollat upp lite på intels hemsida.
p4:or låser sig vid 70-72 grader C.
De kommande prollarna från intel kommer att bli varma. ligger de runt 100 watt? kommer inte ihåg. sluta gnabba på mig=)

Permalänk
Medlem

Använder en SN45G nu och Radeon 9800 Pro. Inga strömproblem, har förutom det som står i min sign en webcam, bluetooth adapter och ett extra nätverkskort inkopplat.

Permalänk
Avstängd

mitt nätagg tickar när datorn är avstängd vet inte varför , och verkar inte skapa nå problem ännu

Visa signatur

| Coolermaster Centurion | Epox nåttskit | AMD 2200 + | 1024 DDR Cas 2 | Seagate 120GB | ATi Radeon 9000 128MB @ 280 / 500 |