Permalänk
Medlem

Radeon = Dåligt?

Jag har just köpt ett radeon 9600 xt efter att en lång tid bara ägt geforce kort. Problemet är att rätt många spel som jag gillar hoppar ur vid vissa tilfällen. Typ track mania typ det mest beroendeframkallande spelet jag någpnsin kört. Allt fungerar bra på A racen och B racen ( A = snö B = Öken ) Men när jag ska starta C racen ( C = gräs och vatten ) hoppar det ur direkt när jag tryckt på " race ". Vad är igentligen felet? Är det grafikkortet?
Först trodde jag det var nätagget men jag bytte ut det mot ett 360 W så det borde inte vara problemet.

Det skulle vara soft om nån kunde hjälpa eller förklara problemet.

Permalänk

installerat dom nya ati drivisarna?
kan de va att din burk är för varm, därav hoppar spelet ur sig?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Jag har dom nyaste drivrutinerna och jag tvekar på att min burk är för varm då jag har tagit av sidodelarna.

Permalänk
Medlem

Vid byte av grafikkort kan det i vissa fall krävas att man formaterar om för att det ska bli helt rätt i windows (behöver inte vara så!!!)
Vid avinstallation/installation av drivrutiner är det viktigt att göra det riktigt för att det ska fungera korrekt.

/Martin

Permalänk
Medlem

Jo...jag var tvungen att formatera. Kanske kan någon ge en länk till den bästa speldrivrutinen till kortet?

Permalänk
Medlem

Gå in på configure och ställ in 'Shader quality' till PC2.

Permalänk
Medlem

Var ligger configure? Vad skulle ordna sig då?

Permalänk
Medlem

Jag tror Ivan menar i spelet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns inte där.

Permalänk
Medlem

Det gör det visst det. Kika under 'advanced' och se vad du finner där.

Permalänk

Moff... ta inte bort sidodelarna.. Det blir sämre ventilation för datorn. Inte bättre. När du har sidorna på bildas ett luftflöde genom datorn som effektivare drar "frisk och kall" luft igenom burken.

/Christopher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christ0pher
Moff... ta inte bort sidodelarna.. Det blir sämre ventilation för datorn. Inte bättre. När du har sidorna på bildas ett luftflöde genom datorn som effektivare drar "frisk och kall" luft igenom burken.

/Christopher

Förutsatt att man har chassifläktar..

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Ivanhoe, när jag kommer in i track mania så finns det: Race , settings quit och blablabla på settings kan du bara bestämma färg på din bil och hur du skall styra!

Permalänk

Antan... jo precis, förutasatt att man har chassifläktar... ja antog det.

/Christopher