Permalänk
Medlem

Shuttle SN45G @ 3200+Mods?

Alla med en SN45G får gärna skriva hur mycket dom lyckats klocka om dom har Rev 2.0.

Jag kör min i 11x195=2145 MHz atm.
Kommer inte upp högre, vet inte varför. I 11x200 kommer jag ibland in Windows men den rebootar sig själv efter ett tag bara. Har höjt vcore till 1.80 utan att det hjälpte. Tror inte det har med ström att göra då jag har en webcam, bluetooth adapter samt extra nätverkskort inkopplat förutom det i min sign. Har bytt ut fläkten mot en Enermax 80x80 utan större resultat.

53@CPU Idle utan chassi, med ligger den på runt 57.
Ska köpa lite arctic silver 5 och lägga på snart.
Hur som helst vågar man röra VDimm? Har hört och läst så många historier om att moderkortet slutat fungera efter det...

Sen om någon har några trevliga mods på sina chassin får dom gärna visa det med bilder!

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Shuttle SN45G men jag har ej överklockat den ännu men det är på G. Ska fixa in vattenkylningen under sportlåvet.

Du kan ju alltid testa att ta bort alla onödiga prylar som nätverkskort m.m och testa om det fungerar bättre då för då har du uteslutigt att det är ett ström problem.

Sen kan du testa om det är några av delarna som sätter stopp genom att sätta en STOR borsfläkt som blåter in i datorn när chassit är av. Då borde du kunna klocka ~10fsb mer stabilt.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Avstängd

jag tryckt på 2 extra 80mm på chassit ligger på 37-42 grader

Visa signatur

| Coolermaster Centurion | Epox nåttskit | AMD 2200 + | 1024 DDR Cas 2 | Seagate 120GB | ATi Radeon 9000 128MB @ 280 / 500 |

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat ett blowhole på ovansidan och temperaturen är mycket lägre. 51 cpu idle / NB 40, SB 47, PSU 47, Hårddiskarna 38/42. Då står båda fläktarna på 4 i speedfan. Kör jag 7 droppar allt i princip med 5 grader