Thermaltake Xaser chassi. Bra elelr "Anus" :D

Permalänk
Medlem

Invändigt är väl xaser-chassina helt ok men utvändigt går folks åsikter isär.

Permalänk
Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

jag gillar xaser chassin.... även om jag dock tycker dom tidigare va snyggare typ 2... men smaken e som baken.... det är fin kvalle på de iaf och designen får man säga sitt om men mitt xaser har hållit prima!

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
.....Sköt ert, så sköter jag mitt. :mad:..............

ja, jag har då inte sett någon klaga på dig i denna tråd.
det var väll meningen att folk skulle skriva vad dom tycker om xaser chassin i denna tråd. och om omogna personer tycker att de suger "könsdelar" så får dom väll tycka det då du behöver ju inte ta det som en förolämpning.

Permalänk
Medlem

Tack för alla era svar

Tack BlackBird för länken till videon mycket bra.

NU har jag bestämmt mig för ett Thermaltake chassi. Inte vilken model det blir med det spelar inte så stor roll.

Verkar va ett väldigt funktionelt chassi. Precis vad jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-R
Tänk på att dom säljs utan nätdel, ett Chieftec är samma sak, kostar lika men då får du med en 360 watts nätdel

? .. Xaser 3 ligger väl på 2000+ ? .. ett Chieftec Fulltower med 360W går på 1000-1100kr .. ett chieftec midi går på ca 700.. ..

Ont: .. Själv tycker jag det är en smart konstruktion.. men jag gillar inte Thermaltake märket, Fläkthållarna, frontens design, (dock gillar jag att fronten är gjord i metall) .. Synd bara att den väger så.. .. Xaser III väger lika mycket som mitt Chieftec fulltower ...

Men det är upp till dig!.. Smaken är som baken.. delad

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

jag bryr mig inte om hur mycket det väger. gör inget om det är 30kg

Åker aldrig på lan.. Laner hemma hoss mig om vi ska lanna bara 5-10 st eller nått..

Tycker chassit är snyggt med framförallt verkar det va vädigt smart byggt och bra med plats sånt.. Det jag är ute efter. Jag är inte så mycket för att modda chassi så det gör inget att det redan är moddat en del

Sen att nätdel inte följar med gör inget... har jag redan.

Vem är billigast på Thermaltake chassi på onternet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wimpa
jag bryr mig inte om hur mycket det väger. gör inget om det är 30kg

Åker aldrig på lan.. Laner hemma hoss mig om vi ska lanna bara 5-10 st eller nått..

Tycker chassit är snyggt med framförallt verkar det va vädigt smart byggt och bra med plats sånt.. Det jag är ute efter. Jag är inte så mycket för att modda chassi så det gör inget att det redan är moddat en del

Sen att nätdel inte följar med gör inget... har jag redan.

Vem är billigast på Thermaltake chassi på onternet?

dåså! .. här finns adresser till billiga datorbutiker.. du kan ju kolla .. http://buggy.no-ip.com/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Minus. -

Ingen utdragbar moderkortsplåt.
Fula "animationer" i form av eldbollar och gud vet vad.
Väger multum om du inte köper Alu versionen.
Designen passar inte alla( men det gäller visserligen alla chassin)
Litet utrymme(enligt mig)
Är dyrt. Fast ett LianLi är inte billigt de heller.

Plus. +

Bra kvalité i chassina.
Inga vassa kanter.

Mina åsikter. Baserade på Xaser2(äger ett) och ett Xaser 3(checkat på ett sådant i butik, dock har jag ej byggt dator i en sådan)

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

ok tack för din åsikt Pandrone

Permalänk
Medlem

Som sagt - kolla 3Dgameman's recention och bilda dig din egen uppfattning. Sweclockers är inte det ultimata stället att fråga om den lådan för jag tror folk hänger upp sig på att den är sk "färdigmoddad".

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

jag är helt nöjd med mitt xaser3 chassi, jag har ett sånt här:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THX3V1000A

bra med plats, bra temperatur, snyggt, bra ljudisolering, hållbar frontlucka i metall, och väldigt lämpligt att man kan sätta i hårddiskar från sidan. de enda nackdelarna tycker jag är vikten (väger som fan) och luckan ovanpå som gärna vill lossna.

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

köp Chieftech Full Tower/Dragon Tower.. där haru plats med hela kylskåpet ! och alltiing annat... mycket bra chassi!

Visa signatur

Dahlbäck 4 Ever

Permalänk
Medlem

Hellre modda själv, och om man tränar så blir det fan så mycket snyggare än det man köper färdigt. Sen så kan man ståta med att man själv gjort fanskapet.

Min personliga åsikt om xaser : ANUS.

Må vara ett fint chassi, men jag skulle betydligt hellre välja ett cheiftec dragon eller dyl.

Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk

Thermaltake är INTE anus! Att det ska va så svårt att fatta! Det är jäkligt bra chassie! Sen kan det ju va så att deras utseende inte faller alla i smaken (vilket vi har märkt) men det är fortfarande ett jäkligt bra chassie.
Utseende biten är ju högst individuell och det är knappast trådpostaren intresserad av vad ni andra tycker då det är hans egen smak som avgör om han tycker den är snygg eller ej.
Frågan är ju huruvida det är det bra chassie eller ej och svaret är: MYCKET BRA!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Thermaltake är INTE anus! Att det ska va så svårt att fatta! Det är jäkligt bra chassie! Sen kan det ju va så att deras utseende inte faller alla i smaken (vilket vi har märkt) men det är fortfarande ett jäkligt bra chassie.
Utseende biten är ju högst individuell och det är knappast trådpostaren intresserad av vad ni andra tycker då det är hans egen smak som avgör om han tycker den är snygg eller ej.
Frågan är ju huruvida det är det bra chassie eller ej och svaret är: MYCKET BRA!

PRECIS

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Traktorn vad menar du med "..luckan ovanpå som gärna vill lossna."?

Vilken lucka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wimpa
Traktorn vad menar du med "..luckan ovanpå som gärna vill lossna."?

Vilken lucka?

Alla modeller har nog inte luckan, men USB, firewire, ljud och mic uttagen sitter ovanpå lådan på mitt chassi, och det är en lucka som man öppnar för att komma åt dem. den luckan lossnar typ bara man petar på den när den är öppen

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Thermaltake är INTE anus! Att det ska va så svårt att fatta! Det är jäkligt bra chassie! Sen kan det ju va så att deras utseende inte faller alla i smaken (vilket vi har märkt) men det är fortfarande ett jäkligt bra chassie.
Utseende biten är ju högst individuell och det är knappast trådpostaren intresserad av vad ni andra tycker då det är hans egen smak som avgör om han tycker den är snygg eller ej.
Frågan är ju huruvida det är det bra chassie eller ej och svaret är: MYCKET BRA!

Unge man, frågan som ställs är: Thermaltake Xaser chassi. Bra elelr "Anus" :D.

Om du nu inte kan klara att folk tycker att chassit är anus så låt bli att läsa och kommentera i tråden.

Pandrone

Lägg till dyrt också

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perco
Unge man, frågan som ställs är: Thermaltake Xaser chassi. Bra elelr "Anus" :D.

Om du nu inte kan klara att folk tycker att chassit är anus så låt bli att läsa och kommentera i tråden.

Pandrone

Lägg till dyrt också

Ung? Va du smickrar mig...
Om någon anser att lådan är värdelös så får de väl göra det, fast då givetvis med motivation. Jag anser inte det rätt att säga att en låda är "Anus" för att man personligen inte gillar dess utseende. Om man däremot, mot förmodan, skulle tycka det är "Anus" med 7 tysta fläkta, gedigen låda, fan-controler, 6 st HD platser riktade åt sidan så man lätt får bort och dit diskarna samt skruvlös fastsättning så har man extremt höga krav på hur en låda ska vara och då bör man berätta detta istället för att bara skriva "Anus" då detta är ändtarmsöppning och ingen besrivning av en datorlåda.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med Stoffe lådorna är helt klart bra även om alla inte tycker att de är snygga!

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter en BRA låda, snygg eller inte spelar ingen roll. Men jag tycker Thermaltake lådorna ÄR snygga. Men det verkar som om många tycker dom är bra. så jag är rätt övertygad nu