Permalänk

Excel - Filmlista

Min pappa gjorde en filmlista för längesedan på alla våra filmer men sedan dess har vi spelat in en hel del fler filmer så jag tänkte nu göra en ny lista.

Ska göra en lista där det ska vara samma formatering på varje sida, ska skriva ut den och ha i en pärm.
I översta raden ska det står filmnr, titel, längd osv. men jag kommer inte ihåg hur man gör för att få samma format på alla sidor... menar inte sidor som sida1 och sida2 flikarna längst ner utan sidor som man skriver ut.

Skulle säkert gå att kopiera och sedan fortsätta men det känns lite jobbigt och onödigt då jag är ganska säker på att det finns någon sorts funktion i Excel som fixar detta åt mig.

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk
Medlem

testa använd fomat knappen

sen om du ska ha titel , sotrlek ,längd etc...

är det bara skriva det en gång markera allt
och dra ramen men hål på den svarta lilla fyrkanten med ett plus på i ramen för att kopiera

hoppas det var det du vile veta...

Visa signatur

@@@@@@@@@@@@@@@@@

Permalänk

Precis, men gubben hade ju använt access, trodde inte han va så hightech
Sen hade han ju den gammla sparad på diskett, så då blire inget roligt pill för mig, sate vad irriterade det kan vara... tänkte jag göra värsta grejjen så kommer han "Men kan du inte använda de gammla då?"... ehh, kanske inte vill det...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

skulle min farsa komma och ha byggt en databas över filmer i access skulle jag dö!
jag kan knappt använda access själv

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Hehe, är inte så svårt, finns guider man kan gå igenom så de blir som att sno wärch från småbarn...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

=P

ja men är det inte bara att öppna access då och klippa ut skiten sen copa över det till excel ???
borde juh gå men vad vet jag har aldrig hållit på med acess....

Visa signatur

@@@@@@@@@@@@@@@@@

Permalänk
Hedersmedlem

"oj, jag råååååkade ta bort din fina filmdatabas, nejmen så trååååkigt då får väl jaaaaag göraa en nyy dååååå!"

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

^AzAzeL^: det går nog säkert, men jag måste kolla igenom alla filmer o kontrolera så det som står i pärmen stämmer, sen lägga in nya... blir nog smidagst att göra nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Film lista

Såg denna tråd, kör med ett grymt bra prog för filmer..

http://www.antp.be/software/moviecatalog

Testa det..

/Tengel