Tryckströmställare på elfa(fungera i ett chassi?)

Permalänk
Avstängd

Tryckströmställare på elfa(fungera i ett chassi?)

Har kollat lite på Elfa på tryckströmställare speciellt på Belyst tryckströmställare i metall, IP66, vandalsäker

Tryckströmställare i metall, IP65, vandalsäker

Det jag undrar är alla återfjädrande..Alltså man trycker in knappen och så åker den ut automatiskt sen..Den skall ju sitta i ett chassi därför det är viktigt att den är återfjädrande..Sen är det bara att klippa bort kablarna på den gamla och löda fast på denna tryckströmställare? Tryckströmställaren som var belyst måste väl ha ett motstånd inkopplat?

tacksam för bra svar!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

kollade in dom där på elfa

jag minns inte om momentan är att den är sluten så länge man påverkar knappen men det borde den vara.. 99%säker på det iaf

å just denna brytare klarar 24V så det funkar ju fin fint i datorn..
själva knappbelysningen kopplas in separat.. å ska ha 20mA å sen ska den BLÅA ha 3.3 V å den GRÖNA 2.2 V å den RÖDA 1.85 V så det är bara att plocka fram multimetern å mäta vilken spänning man har fram å sen antingen räkna ut vilket motstånd man ska använda eller så kan man ta hjälp av
http://metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/ledcalc/i...
för å räkna ut vilket motstånd man ska ha..
sen är det bara att plugga in lödkolven i väggen å köra hårt

fint val av knapp.. dom va ju riktigt snygga faktiskt.. men ack så dyra.. men vet man inte vart man ska gömma alla pengar så

hoppas att jag hjälpte dig på nåt vis..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Undra hur många gänger den knappen har varit uppe ;).

Men visst är den snygg!

Jag tror Jim sa nästan allt du behöver veta... Rätt är det oxå.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

wow.. fan va coolt.. att ha rätt nån gång.. tackar zeus det värmde.. hihi

edit: fixat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

;), men ta bort ett s i mitt namn.

Akta bara att värma för mycket på knappen, brukar inte gilla att bli för varma.

Bra knapp kan vara att hålla i de man löder på med något som kan leda bort värme. Bara en parantes...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

funkar fint om man övat en massa innan oxå.. jah brukar först förtenna kabeln å stället där den ska sitta fast sen är det bara å värma lite å sätta ihop, möjligtvis kan du behöva tillsätta lite mer lödtenn..

Visa signatur