Ladda ner och installera GNOME 2.6 lättast? (Slackware 9.1)

Permalänk
Hedersmedlem

Ladda ner och installera GNOME 2.6 lättast? (Slackware 9.1)

Som topic säger: hur ladda ner och installera GNOME 2.6 lättast? måste jag ladda ner alla tarballs och sen unzippa dem i en och samma mapp och installera eller? Hittar ingen vettig dokumentation om hur göra...

Tacksam för snabba svar!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

jo jag vet, men jag får alltid problem med dropline gnome.... att den vägrar installera det osv...

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

Installerade dropline igår, drog igång det hela medans jag satt och surfade i gnome 2.4, inga problem, när den var färdig stängde jag helt enkelt ned X och öppnade igen, det gick som en dans...

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Hedersmedlem

jag provade nu igen, nu fungerar det, jag hade problem med det när det var 2.4 som gällde, då körde jag ner det via swaret... herregud vad härligt det är

någon som vet något snyggt Aqua tema till GNOME?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem

gnome 2.6 är fortfarande buggit som fan.. missar vissa saker och themes tar fan hur lång tid på sig som hellst

Permalänk
Hedersmedlem

är det meningen att man inte ska kunna öppna mappar i samma fönster i nautilus? eller att man bara ska ha menybaren?

Visa signatur

Vim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
jag provade nu igen, nu fungerar det, jag hade problem med det när det var 2.4 som gällde, då körde jag ner det via swaret... herregud vad härligt det är

någon som vet något snyggt Aqua tema till GNOME?

Detta kanske: http://tty0.net/ytalk.png ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
är det meningen att man inte ska kunna öppna mappar i samma fönster i nautilus? eller att man bara ska ha menybaren?

Starta gconf-editor och klicka i nyckeln apps/nautilus/preferences/always_use_browser till true

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Detta kanske: http://tty0.net/ytalk.png ?

nej, ger inte MacOSX känsla, letar efter ett Aqua theme... hittade AquaX men det vill sig inte

Visa signatur

Vim