Permalänk
Medlem

sämsta amd 2500+

min vanliga otur köpt en barton 2500+ som vägrar gå högre än 181 i fsb stabilt . har jag fått den sämsta barton i världen eller? har lyckats få upp den till 200 fsb en stund typ 3 min då med 2 volt på den sen crash. någon mer som fått så dålig barton?

system
abit an7
barton 2500+
twinmos twister

köpt på komplett så ni vet.....

Visa signatur

Christoffer_Abrahamsson
abit an7 xp3200 6800gt

Permalänk
Medlem

hoho kommer upp i hela 186(!) kanske värt o sälja till nån okunnig för lite överpris o köpa ny (ond)

Permalänk
Medlem

Sälj den på blocket! om den som köper inte ska klocka gör det väl ingen skillnad? Min åsikt...

Nån av er kan starta en liten tävling: Sämst klock på en 2500+

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Avstängd

prova öka spänningen lite till NB å minnena eventuellt se över bättre kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
prova öka spänningen lite till NB å minnena eventuellt se över bättre kylning.

har testat det där massor med gånger =), men jag kan ha 230 fsb med minnena

Permalänk
Medlem

Låter konstigt som fan, du är faktiskt den första som jag hör ifrån att inte fått sin 2500+ barton över än 200 fsb, alla andra har fått det. Säkligen någon som wankat sönder din cpu =P kolla annars bios, det kan ju kanske behövas en flash? Jag vet inte med AN7 men med NF7 2.0 som jag har gav det ett mky mer stabilare system. BTW prova prime95 efter du klockar också, kan ju vara så att den inte är super stabil egentligen?!

Permalänk
Medlem

Vad kör du på för spänning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Vad kör du på för spänning?

220*9.5 hade jag 1.85 på =/

går det att flasha bios genom ett usb minne/mp3spelare? har ingen fungerande diskettstation...

Permalänk
Medlem

har kört prime95 går fint i 181fsb men inte högre. den får gå i 181 fsb tills socket 939 kommer då blir det nya grejer.hade en celeron innan så det är en viss skilnad ändå.

Visa signatur

Christoffer_Abrahamsson
abit an7 xp3200 6800gt

Permalänk

Mina 2 Barton som jag haft har jag kört över fsb260 hur enkelt som helst så jag tvivlar lite på att det är processorn det handlar om

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Mina 2 Barton som jag haft har jag kört över fsb260 hur enkelt som helst så jag tvivlar lite på att det är processorn det handlar om

Antar att de snackar 2500+ låsta till 11-multipeln. Att nå hög FSB har ju egentligen inte så mycket med processorn att göra.

Förövrigt har jag hört om många som inte nått 200MHz FSB, alltså 2,2GHz, på 2500+.

Permalänk
Medlem

arne anka vad kan det vara då?an7 är ju specad för 200fsb likaså twinmos twister.

Visa signatur

Christoffer_Abrahamsson
abit an7 xp3200 6800gt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe_1
arne anka vad kan det vara då?an7 är ju specad för 200fsb likaså twinmos twister.

Jaa du svårt att säga det kan ju va vad som helst För ett tag sen hade jag själv en 2500+ och den körde jag som max i fsb 225 (att jag inte körde högre berodde på moderkortet) I alla fall så sålde jag den till en kompis Och han har ett Abit NF7-S och även bra minnen Twinmos PC3200/winbond bh-5 som ganska enkelt klockar till fsb230 Men på hans dator är det tvärstopp redan vid fsb185 eller nått liknande Jag har själv försökt Jag kan tänka mej att det är hans moderkort som är ruttet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

vad kör ni för inställning när ni kör dom låsta i 3200+? svin hög fsb???

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem

antar att ni har stängt av spread spectrum?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

okej..vad innebär det? ska nämligen köpa en sån på måndag..då är det ju alltid bra att veta=)

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jossipekka
vad kör ni för inställning när ni kör dom låsta i 3200+? svin hög fsb???

jag har en olåst 2500+ men jag ändrade bara min fsb till 200, sen var det klart.

Permalänk

okej..men 11*200=2200. 2200*1,25= 2750+..eller? vet ingenting egentligen men har hört att det ska vara så?

kan inget men vill lära mig..så ni inte blir sura för att jag är så dålig=)

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jossipekka
okej..men 11*200=2200. 2200*1,25= 2750+..eller? vet ingenting egentligen men har hört att det ska vara så?

kan inget men vill lära mig..så ni inte blir sura för att jag är så dålig=)

11*200=3200+ som jag har lärt mig, Windows visar 3200+ när man har satt 11*200

Permalänk

okej..men går den så snabbt då eller visar den bara det?

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jossipekka
okej..men går den så snabbt då eller visar den bara det?

Testa i 3dmark, kör en gång utan klockning, sen kör med 200 i fsb, du kommer att få mer poäng.

Permalänk
Medlem

tja..

Jag har en 2800+ och den går knappt att köra i 100fsp. Fick den levererad så och måste bara hitta det förbannade kvittot så får jag en ny. Men det är nog den värsta AMD Barton du kan hitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Testa i 3dmark, kör en gång utan klockning, sen kör med 200 i fsb, du kommer att få mer poäng.

joooo..klart man får mer poäng eftersom man har clockat..men frågan var..om den går i 3200+ eller om windows bara visar det.. för en kompis har en 2200+ som går i 2600+ men windows visar 2800+..

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem

Swetty, om jag inte minns fel har din processor 166 fsb original.

jossipekka, spelar ingen roll vad windows visar vad du har för modell, det är kraften som räknas, jag skiter i om min a64 (om jag hade nån) hade hetat duron800 i xp, den har ju samma prestanda för det.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jossipekka
joooo..klart man får mer poäng eftersom man har clockat..men frågan var..om den går i 3200+ eller om windows bara visar det.. för en kompis har en 2200+ som går i 2600+ men windows visar 2800+..

Jo, 11*200 (2,2GHz) är den hastighet som en "riktig" 3200+ går på också, så det stämmer som Windows rapporterar.

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför dom säljs som 2500+ egentligen, med tanke på att alla (nästan då) klarar 200fsb utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag undrar varför dom säljs som 2500+ egentligen, med tanke på att alla (nästan då) klarar 200fsb utan problem.

Tillverkningstekniken är väl så pass förfinad nu att de flesta helt enkelt inte är så dåliga att de bara klarar 1,8-1,9GHz och då måste man ju sälja potentare chip märkta med lägre modellnummer.

Permalänk

brickN, frågan var om det är sant eller om det visar fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Jo, 11*200 (2,2GHz) är den hastighet som en "riktig" 3200+ går på också, så det stämmer som Windows rapporterar.

okej..fan va fint!=) hur kan det bli så igentligen? att den igentligen går i 2700+ men är lika snabb som 3200+..hänger inte riktigt med..

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem

nja, är väl snarare så att det inte direkt funkar att ta hastigheten ggr 1.25 längre. Det är helt annan effektivitet/klockcykel nu.

Permalänk

okej..då förstår jag..det vesentliga är ju att den går i 3200+ så.. tack då=)

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.