Finally, Battlefield 2 filmat!!!

Permalänk
Medlem

Finally, Battlefield 2 filmat!!!

Jaha, då får väl jag vara först med denna nyheten på detta forumet...
Nu har det oxå dykt upp en BF2 film på IGN...

http://media.pc.ign.com/media/677/677882/vids_1.html?fromint=...

Ser ju hur sjukt häftigt ut som helst och realistiskt (don't flame me), vilket E3 vi fick...

Fan vad fysikmotorer gör mycket.

Permalänk

verkar ju fett grymt! lätt att man köper det sen

Permalänk
Medlem

Joru.. ser ju aningen bättre ut än de tidigare två..
Där går det ju knappt spela såvida man inte sitter i ett fordon o myser

Permalänk

blir säkert mitt nya favorit spel

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

om man ska vara elak så ser det bara ut som en snyggare version av desert combat (ni kommer väl ihåg att dice samarbetar med dom killarna nu) . Men det ser väldigt intressant ut och jag tror att det kommer bli ett toppen spel när det väl blir färdigt

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Yeah! Kan mycket väl bli en hit (synd att det inte är WW2-tema bara )

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Yeah! Kan mycket väl bli en hit (synd att det inte är WW2-tema bara )

Tycker snarare att det är skönt att det inte är WW2-tema.. känns rätt uttjatat nu..
MOH,COD,BF1942 m.fl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
Tycker snarare att det är skönt att det inte är WW2-tema.. känns rätt uttjatat nu..
MOH,COD,BF1942 m.fl.

äsch jag anser iaf att man inte kan få för mycket av WW2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har sett den förr men alltså hur länge sen var det Battlefield 1942 kom ut? dom måste vara riktigt snabba det såg ju hur bra som helst ut!!

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Battlefield kom ut 2002..de satte nog igång hyfsat snabbt med att uppgradera motorn

Battlefield 2 ser väl helt okey ut faktiskt,känns bara lite trångt i stan där Man kommer ju kunna klämma in 100 pers samtidigt,får vara bra feta banor då

Permalänk
Medlem

Hmm, måste man vara IGN Insider för att se filmerna?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Hmm, måste man vara IGN Insider för att se filmerna?

Bara för quicktimefilmerna tydligen.

Permalänk
Testpilot

Oj, trodde knappt spelet hade lämnat planeringsstadiet ännu. Jag tycker att DC är roligare än själva BF så det här spelet ser jag verkligen fram emot.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

så länge det kommer en ww2mod till bf2 så är jag nöjd

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Vill inte vara den som sitter och gnäller på ett så bra spel som jag tror det blir, men det e lite trisst att det e nutid på ett sätt tycker jag.
Tror inte riktigt att det blir samma sköna stämmning som i Vietnam

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Vill inte vara den som sitter och gnäller på ett så bra spel som jag tror det blir, men det e lite trisst att det e nutid på ett sätt tycker jag.

Tycker inte riktigt man får nån känsla i BF:V.. men om de gör mods med BF2-motorn blir det nog riktigt nice..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
äsch jag anser iaf att man inte kan få för mycket av WW2

Kolla på Discovery i två veckor i streck så lovar jag att du fått nog om WW2.

Tyckte det såg jäkligt lovande ut, flyplanen så riktigt snygga ut.

Fast redan i filmen såg man lite konstiga saker, när tanken kör genom dörren så försvinenr alla träplankor från marken "poff".

Fast nu ska jag inte sitta här och gnälla på ett spel som har ett år kvar av utveckling.
Fy på mig

Såg ni snubben som satt i helikoptern, as tufft pansarskott han hade, tror det är ett svenskt om jag inte minns helt fel?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield

Haha..biter nog inte på mig är jag rädd för

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyckte det såg jäkligt lovande ut, flyplanen så riktigt snygga ut.

Fast redan i filmen såg man lite konstiga saker, när tanken kör genom dörren så försvinenr alla träplankor från marken "poff".

Fast nu ska jag inte sitta här och gnälla på ett spel som har ett år kvar av utveckling.
Fy på mig

Såg ni snubben som satt i helikoptern, as tufft pansarskott han hade, tror det är ett svenskt om jag inte minns helt fel?

Nja man kan säkert ställa in så att föremål ligger kvar, men då får nog systemet lida..

Permalänk
Medlem

Ser läckert ut. Skönt att det utspelar sig i nutid också. Så trött på ww2 och dess tråkiga miljöer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Det ser fett krävande ut :D, hoppas mitt 9700PRO hänger med i svängarna när det spelet släpps

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Hur är det men sånt där dynamiskt ljus eller om det nu är dynamiska skuggor, kräver dom ap mycket av ett kort som har stöd för det? Inte så kul om man måste slå av det direkt för att det kräver för mycket.

På tech demon för unreal engine 3 så har dom ju flera färgade ljuskällor som snurrar runt en kanna och där verkar det ju smida fin fint och det är väl tack vare pixel shaders 3.0 och Nvidias nyaste graffikkort?

Undrar om BF2 kommer använda sig av PS3?

Skulle ha varit härligt om det flöt skitbra med alla fina skuggeffekter på om man ägde ett kort med stöd för pixel shaders v3.0.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
så länge det kommer en ww2mod till bf2 så är jag nöjd

mm

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Bilder PLZ...
kan inte se filmer på skolans datorer

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Ugha, då får man nog köpa nya prylar =/

Permalänk
Medlem
Citat:

På tech demon för unreal engine 3 så har dom ju flera färgade ljuskällor som snurrar runt en kanna och där verkar det ju smida fin fint och det är väl tack vare pixel shaders 3.0 och Nvidias nyaste graffikkort?

Undrar om BF2 kommer använda sig av PS3?

Skulle ha varit härligt om det flöt skitbra med alla fina skuggeffekter på om man ägde ett kort med stöd för pixel shaders v3.0.

Resten av detdemot hackar fram, så nej.

Troligen.

Det gör det även om du har ett X800PRO/XT, PS3.0 är inte SÅ bra, du överskattar det.

När detta spelet kommer om ett år kommer folk inte vara lika imponerade, det är jag rätt säker på. Om jag har bredband när det kommer så köper jag det nog dock, verkar kul.
Om jag inte minns fel så har jag läst att varje team kommer ha ett befäl, som säger åt resten vad de ska göra osv. Eller?

Det är synd att ett bra spel som detta som kräver teamwork och taktik förstörs av alla korkade jävla småglin som inte ens vet vad teamwork är och den enda taktik de kan är att skjuta allt som skjuter på dom.
BF:V är tråkigt i vanliga fall, men när man jobbar tillsammans i en grupp för att ta en punkt så blir det mycket roligt. Det har jag upplevt i BF:V. Det är jävligt kul när man får upp ett sammarbete med någon som man inte ens kan prata med och får det att flyta på bra.

Permalänk

Fördelen med squads är att man kan bilda squads med sina polare som man vet kan lira i grupp och sen lira med dom och skita i resten, typ hålla en viktig punkt eller liknande.

Lär vara jäkligt skoj att köra i squads tror jag, bara det blir överskådligt på nått sätt och inte som i Enemy territory.

Undrar om de kommer ha inbyggd röstchat, eller om man får köra med Ventrilo.
Skulle vart rätt fint om det fanns röstchat när man bildade squads som i PlanetSide.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08

Detta är vad jag vet det första nutids-krigspelet där man inte är någon form av specialförband eller dylikt utan använder vanliga fordon och vapen.
Så det blir roligt att pröva på.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Tror detta kan bli grymt skoj,
en nackdel med ett nutidstema kan vara att "skills":en blir lidande.
Alla som spelat Desert Combat vet vad jag menar.
I Vanilla BF så har man ett pansarskott så man måste sikta i en båge.
I DC så behöver man i stort sett bara sikta rakt på för en fin träff.

Hursomhelst så tverkar jag inte en sekund på att det kommer en WWII mod. Förhoppningsvis så görs den väldigt lika 1942 som är fantastiskt kul klanlir

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.