Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

jag o en vän kommer att skapa ett game, troligtvis idag, med free items
som vi inte behöver. både bra o dåliga saker. har väl ca 3 gubbar att tömma
som är fulla med saker.

Jag postar här igen när vi skapar spelet så får vi se om någon/några av er
hinner dit.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite free items.
Kan man få lite smakprov av vad som kommer droppas?
Kommer nog in om det inte blir fullt direkt. Skriver ni bara gamenamn och pass här?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag är bara inte van vid att han droppar mindre än iallafall 1-2 rares.

Diablo fick väl hjärnsläpp när jag tog kål på han
Han släppte en gång: 2 Rare, 1 Set item och ett eller två unika vapen (tror det var på normal lvl)

Tyvärr är det sällan det är utrustning som jag själv kan använda, men det är väl menigen att man ska göra bytesaffärer. Det går ju inte så bra om man spelar singelspel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Kort varsel, men free items-77 om ni vill ha saker.
spelet är skapat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amorea
Kort varsel, men free items-77 om ni vill ha saker.
spelet är skapat.

Jag är inte själv så intresserad av att få saker (hittar dem hellre själv), men tack för erbjudandet!

Permalänk
Medlem

Söker en gul runa, någon som har?
Erbjuder nu soj+mal+ETH Sandstorm kanske kan lägga till något...
Det är SCL, så skriv om ni är intresserade.

Permalänk
Medlem

Tröttnade en dag på Battlenet och bestämde mig för att lira lite single player, för att se hur bra man egentligen klarar sig utan all boost och alla gratis föremål.

Hur som helst så tycker jag man går upp i level otroligt långsamt, är level 24 nu och ska döda Diablo för första gången.

Minns att jag var runt level 40-50 iaf när jag kom till Act4 förut, detta var alltså inte med LOD vilket jag kör nu. Jag tycker också att det verkar som om det inte finns lika bra items att köpa/hitta
nu mer, jag pratar inte om rares och uniques utan vanliga magiska föremål.

Är det det 1.10 Patchen som gör att det känns så annorlunda?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Söker en gul runa, någon som har?
Erbjuder nu soj+mal+ETH Sandstorm kanske kan lägga till något...
Det är SCL, så skriv om ni är intresserade.

Jag offrar min Gul runa för dina grejer när ska vi trada?

Edit: Jaha nu blev det fel, såg inte att det var ladder, sry

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Tröttnade en dag på Battlenet och bestämde mig för att lira lite single player, för att se hur bra man egentligen klarar sig utan all boost och alla gratis föremål.

Hur som helst så tycker jag man går upp i level otroligt långsamt, är level 24 nu och ska döda Diablo för första gången.

Minns att jag var runt level 40-50 iaf när jag kom till Act4 förut, detta var alltså inte med LOD vilket jag kör nu. Jag tycker också att det verkar som om det inte finns lika bra items att köpa/hitta

Level 24 bara? Jag ligger nästan jämt på 26 ibland 27 när jag dödat Diablo. Då kan du inte ha dödat alla monster på lång väg. Mitt mål är att döda alla som jag ser. Lite jobbigt är det på episode 5 med alla teleportande monster, man får ju springa upp och ner och i sidled hela tiden när dom teleportar iväg framför näsan på en

När man kommer till isgrottorna så levlar det på ganska bra tycker jag. Du skriver 40-50 det måste ha varit i nightmare level i såna fall, minns inte dock eftersom det var väldigt länge sedan jag spelade utan LOD. Personligen tycker jag v1.10 är det klart bästa som hänt och magiska föremål dräller det av tycker jag, men jag har ju aldrig spelat online så jag vet inte hur mycket som släpps på battlenet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+

Skriv /players 8
så ska du se att det rullar på lite bättre med exp..

Permalänk
Medlem

andreasdr; hur många pgems ska du ha för den?
Jag needar den inte jättemycket men iaf 10pgems får du för den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det lär väl bli slagsmål om annihilus om det är ett team som spelar?

Haha jadu!
Jag 2 clanmates och 4 okända satt i ett ubergame. Han hade gått och fanns nere i en av gråttorna vid blood raven. Vi var 2 sorc och jag var barbar. Vi 3 teamade mot dom andra 4 för dom ville ha annihilus dom också, det hela var över efter 2 timmar och 50 minuter då vi till slut fick död på uber ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Haha jadu!
Jag 2 clanmates och 4 okända satt i ett ubergame. Han hade gått och fanns nere i en av gråttorna vid blood raven. Vi var 2 sorc och jag var barbar. Vi 3 teamade mot dom andra 4 för dom ville ha annihilus dom också, det hela var över efter 2 timmar och 50 minuter då vi till slut fick död på uber ;).

Hur kan det tagit så lång tid för er? .. i de game jag dödat han så har han dött as snabbt, förklara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Hur kan det tagit så lång tid för er? .. i de game jag dödat han så har han dött as snabbt, förklara

Antagligen slutar alla attackera när Uber D har lite liv kvar så att de ska kunna ta charmen snabbt Sen healar han sig själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Level 24 bara? Jag ligger nästan jämt på 26 ibland 27 när jag dödat Diablo. Då kan du inte ha dödat alla monster på lång väg. Mitt mål är att döda alla som jag ser. Lite jobbigt är det på episode 5 med alla teleportande monster, man får ju springa upp och ner och i sidled hela tiden när dom teleportar iväg framför näsan på en

När man kommer till isgrottorna så levlar det på ganska bra tycker jag. Du skriver 40-50 det måste ha varit i nightmare level i såna fall, minns inte dock eftersom det var väldigt länge sedan jag spelade utan LOD. Personligen tycker jag v1.10 är det klart bästa som hänt och magiska föremål dräller det av tycker jag, men jag har ju aldrig spelat online så jag vet inte hur mycket som släpps på battlenet

Jag försöker också döda så många jag ser, blir dock att man skippar vissa ibland.
Har för mig att man levlade bättre i vanliga D2, utan LOD alltså. Spelet var ju kortare då.

Märker nu att diablo är aningen svår at döda vid level 24, eller rättare sagt Zealsen är svåra.
Vill därför gå upp i level men det tar sådan jäkla tid.

|Utropstecken|, jag kör med /players 8 när jag ska gå upp i level men då tar det sådan jäkla tid att döda monsterna så det jämnar ut sig.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

2000+:

Vilken karaktär använder du dig av?
Sorcen brukar ta kål på Diablo ganska snabbt med Blizzard. Necron är också bra om man använder Clay golem + Bonespear + level1 Amplfy. Clay golem segar ner Diablo väldigt mycket

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag körde ett så jävla elakt trading trick förut Hade en alibaba sockad med ist-ist då tog jag fram den ohc lurade dom att byta sen ersatte jag den med en alibaba utan ist och dom gick påre flera gånger fick bra saker

Permalänk
Medlem
Citat:

2000+:

Vilken karaktär använder du dig av?
Sorcen brukar ta kål på Diablo ganska snabbt med Blizzard. Necron är också bra om man använder Clay golem + Bonespear + level1 Amplfy. Clay golem segar ner Diablo väldigt mycket

Kör en barbar just nu, använder mig främst av concentrate.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

brhh hatar när folk håller på så där, dålig stil av dig ageblaster.
Blev av med några saker på det sättet, dock inga bra saker som tur va.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
andreasdr; hur många pgems ska du ha för den?
Jag needar den inte jättemycket men iaf 10pgems får du för den.

Ok, tackar Det duger gott.

På förmiddagen imorgon kan vi t.ex. trada. Jag ska snart iväg nu.

Permalänk

vad är det med perfect gems som alla dyrkar? varför är dom så värdefulla nu för tiden?

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
vad är det med perfect gems som alla dyrkar? varför är dom så värdefulla nu för tiden?

De är inte värdefulla. De är så gott som helt värdelösa, skulle inte ge mina magiska lether gloves för en!

Ok, riktigt så illa är de inte, men du förstår vad jag menar...

Permalänk

Nej, de är inte särskilt värdefulla alls, men jag vill ha lite diamonds iallafall Det känns dock som om jag har passerat nivån där jag behöver fler, men what the hell.

Permalänk
Medlem

Anledningen folk vill ha PGems är att man kan transmuta GC:s och få skillers.
3 P Gems + GC i kuben i hell = Ny GC med andra värden

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-L
Anledningen folk vill ha PGems är att man kan transmuta GC:s och få skillers.
3 P Gems + GC i kuben i hell = Ny GC med andra värden

Fast om man vill ha skillers måste väl GC:s från Act 3 - Act 4 i NM vara bäst? Precis så att de kan spawna med skill-mods. GC:s från Hell har lite fler prefix att välja emellan, så chansen borde vara mindre.

Permalänk
Medlem

Wej , har precis börjat köra d2 igen ...(tappa lösen till mitt föra acc)

jag har lite frågor som jag hoppas ni kan svara på :
* Vilken lvl rekomenderar ni för att börja köra i Hell ?

* Spelar verkligen MF så mycket roll , jag hadde ca, 25 mf och fick skullders på mitt föra account !? olycklig slump av mephisto ?

* Nån som har lust att boosta mig i hell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
* Vilken lvl rekomenderar ni för att börja köra i Hell ?

Det beror rätt mycket på karaktär och utrustning. Men som det såg ut för mig skulle jag ha rätt stora problem under level 55-60 tror jag. (med min concentrate-barbar)

Permalänk
Medlem

Jag är på lvl 65 firesorc maxad meteor,firemastery.. armor ligger väl där runt 600 med manashield och den där fräsiga cold skölden ;),

Permalänk

vilka runor skulle jag kunna få för en elemental skill charm, summoning charm(necro) och en combatskill charm (barb)?

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Vilka skillers är bäst för en hammerdin, combatskillers eller offensive auras?

Har två summoning, någon barbar combat och några barbar masteryskillers, så vad är de värda i paladin skillers?