Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Avstängd

Bästa vapnet med barbar är väl maceklass vapen? lite dålig attack rate men skadan är högre än yxor och svärd. Ta t ex Earth Shifter 115 - 720 (enhandad mace) i skada eller The Cranium Basher 119 - 632 i skada och har 75% Chance of Crushing Blow

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Bästa vapnet med barbar är väl maceklass vapen? lite dålig attack rate men skadan är högre än yxor och svärd. Ta t ex Earth Shifter 115 - 720 (enhandad mace) i skada eller The Cranium Basher 119 - 632 i skada och har 75% Chance of Crushing Blow

Ja gillar min IK-Barb med än så länge 3st 40/15. Dödar det mesta och klarar av att vara en fin tank. Det enda som inte gillas är Iron Maiden.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd

Iron Maiden är hatiskt så det är bra om man har kastvapen som andra uppsättning

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

jo det är sant skulle nogon vilja möta mig i diablo på vanliga battle net inte open??? alla tänk på det om ni vill så kör vi på open...hehe tänk på det

Visa signatur

A7V8X, XP1700@1833Mhz, Micron 2x256MB pc3200, Radeon 9800SE 128MB

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte jag har varken dator eller internet just nu, jag surfar på morsans extremt slöa AMD K6-2

Visa signatur

Permalänk

Sry Onix, fortfarande Realm Down, har varit nere sen klockan 13 nu...och nej ja loggar inte in hela tiden, testar 1 gång i timmen

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk

Jag la ner med diablo för några veckor sedan och testade ett MMORPG-spel och jag blev riktigt ledsen över hur många år jag degat med diablo.
Vilken skillnad på frihet och man får använda sin sociala sida med.
Alla ni som prenumererar på PC-Gamer tycker jag ska testa 14-dagars trialen på SWG. Man kläggar änna fast vid Diablo och allt MFande precis som cs-torskar inte gillar andra spel än cs.
Bara en rekomendation!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Sry Onix, fortfarande Realm Down, har varit nere sen klockan 13 nu...och nej ja loggar inte in hela tiden, testar 1 gång i timmen

Okej , det är lungt jag är online på b.net ett bra tag till.

Eller så kan du msga onix på quakenet.

Permalänk

Vilken sorts hjälm är bra att använda för "delirium"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson
Vilken sorts hjälm är bra att använda för "delirium"?

Tycker den endast är bra i barb & druid hjälmar med extra skills på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Jag la ner med diablo för några veckor sedan och testade ett MMORPG-spel och jag blev riktigt ledsen över hur många år jag degat med diablo.
Vilken skillnad på frihet och man får använda sin sociala sida med.
Alla ni som prenumererar på PC-Gamer tycker jag ska testa 14-dagars trialen på SWG. Man kläggar änna fast vid Diablo och allt MFande precis som cs-torskar inte gillar andra spel än cs.
Bara en rekomendation!

Kostar pengar och mycket mer tid, nåt jag inte har

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Okej , det är lungt jag är online på b.net ett bra tag till.

Eller så kan du msga onix på quakenet.

Hade realm down ända tills ja gick och la mig...när kommer du in idag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Hade realm down ända tills ja gick och la mig...när kommer du in idag?

Kanse kommer in under lunch 12:00 om jag inte är inne då så är jag inne vid 16:00.

Är online nu!

Permalänk

tjo, jag hitta för några timmar sen en guardian angel så skulle den kunna va värd nått?

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
tjo, jag hitta för några timmar sen en guardian angel så skulle den kunna va värd nått?

Tja, om du ska starta en hammerdin så är det en bra armor. Tror inte den är värd så mycket eftersom jag skänkt bort ett tiotal sådana

Permalänk

fan va allt är ''inte värt ett piss''. när man äntligen hittar nått som man tycker är bra så kommer någon annan och säjer att nej den suger, blir fan deppig av detta :(.

inget illa menat till dig Johnson.

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
fan va allt är ''inte värt ett piss''. när man äntligen hittar nått som man tycker är bra så kommer någon annan och säjer att nej den suger, blir fan deppig av detta :(.

inget illa menat till dig Johnson.

Den suger absolut inte, men den är inte värd mycket med tanke på att den är relativt lätt att hitta.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

vad ska man ha för handskar och boots på en charge-pala (pvp)?
Funderar på ik men kanska finns nått bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
vad ska man ha för handskar och boots på en charge-pala (pvp)?
Funderar på ik men kanska finns nått bättre?

Steelrend (http://www.battle.net/diablo2exp/items/elite/ugloves.shtml) verkar ganska bra, lite väl hög str kanske men annars ganska fina.

Permalänk
Medlem

ja, men 185 strength är lite väl mycket tycker jag, man vill ju gärna ha så mycket det går på vita.
Sen undrar jag hur fan man ska kunna döda barbarer med ww. jag kan inte träffa dom när de gör en ww, jag har 11 000 attack rating

Permalänk
Avstängd

Om du hade kört en Assassin hade du kunnat fixa en egen Whirlwind karaktär genom runordet CHAOS, den funkar bara på 3 sockad klo
Anväder man 2 st CHAOS klor, fördubblas effekten då tro?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan ta/byta till mig den Guardian angelen kanske, behöver till min Zeal pala. Vad ska du ha för den?

Jag använde alltid Draculs Grasps till min smiter, den ägde totalt. Max Res och absorb på allt :). Och när Life Tap kom in så var jag ganska ostoppbar. I dueller alltså. Mitt råd är att använda Draculs eller något. Kanske inte så bar om man är Charger.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

ska nog ha ik-handskar, Ger mig 20 strenght och 20 dex

EDIT: någon som har en zakarum o byta? Jag skulle behöva en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
ska nog ha ik-handskar, Ger mig 20 strenght och 20 dex

EDIT: någon som har en zakarum o byta? Jag skulle behöva en

Ladder eller non-ladder? Råkar ha en över på non-ladder så isf vad offrar du för den?

Vad tycker ni är bästa karaktären nu i 1.10? Jag tycker hammerdins äger ganska fint särskilt om de har enigma, ruskigt fint att tela med dem.

Permalänk
Medlem

själv hatar jag enigma och de andra prylarna som ger skills som alla kan använda

Behöver en zaka på ladder

Permalänk
Medlem

vad är tal ammu samt armor värda ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
vad är tal ammu samt armor värda ?

Om det är scl skulle ja säga MAL

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Vinddruider, klarar dom sig bra i Hell? Jag håller på med en nu i allafall.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Vad tycker ni om Vinddruider, klarar dom sig bra i Hell? Jag håller på med en nu i allafall.

Tycker att de klarar sig rätt bra faktiskt, iaf på nightmare. Har du bra saker går nog hell också bra, men de är inte lika bra som trapassins och hammerdins imho.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Tycker att de klarar sig rätt bra faktiskt, iaf på nightmare. Har du bra saker går nog hell också bra, men de är inte lika bra som trapassins och hammerdins imho.

Trapsins e ju bara fegisar som springerunt och aktar sig:S