Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Rune drop har ingenting med MF att göra. Lite förenklat så är det så att först i en drop så avgörs det om det ska bli en runa, potion, vapen, etc. I det här steget har MF inget med det att göra. Sen om det blir ett föremål som kan bli magiskt så påverkar mf chansen att det blir magiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
okej tack när vi ändå nämner paladin, jag kör nu med en i lvl 75 och har satsat en hel del på Fist of Heavens och Holy Shock - typen av paladin, tycker ni det var en bra satsning eller "suger" det?

Edit: gör runt 1200 i damage med Fist of Heavens (lvl15).

Är kanske inte det bästa allternativet i pvm, funkar i pvp om du maxar foh och har bra eq.
I pvm är hammerdin att föredra.
Använd www.d2skills.com för att testa dig fram till en bra paladin.

Min hammerdin på level 87 gär cirkus 9000 med hammarna och har cirkus 10000deff om inte mer och 90 till all resist. Då finns det inget som stopar dig i 1player games, knappt i 8player heller. De enda mf jag har på den är det 50 som shako ger:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Är kanske inte det bästa allternativet i pvm, funkar i pvp om du maxar foh och har bra eq.
I pvm är hammerdin att föredra.
Använd www.d2skills.com för att testa dig fram till en bra paladin.

Min hammerdin på level 87 gär cirkus 9000 med hammarna och har cirkus 10000deff om inte mer och 90 till all resist. Då finns det inget som stopar dig i 1player games, knappt i 8player heller. De enda mf jag har på den är det 50 som shako ger:)

hur är en bra skills-fördelning hos en hammerdin? ska man bara fylla upp blessed hammer, blessed aim och vigor?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

concentrationaura gör att hammrarna skadar mycket mer

Permalänk
Medlem

Tja grabbar, var är det bästa stället för mig att lvla uppmin lvl 44 act2 merc?
Hittade ett vapen som heter "Tomb Reaver" (unique Cryptic Axe), duger detta som merc vapen tro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
Hittade ett vapen som heter "Tomb Reaver" (unique Cryptic Axe), duger detta som merc vapen tro?

Slåss mot monster som ligger runt hans egen level, optimalt borde vara level 45-50. Se till att han slår ner så många monster han kan, eftersom han får mer experience för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

helt ok merc vapen, hade dock varit trevligare om den var etheral, om du kör sorc tycker jag dock insight i etheral colussus voluge. När du ska expa han tycker jag du kör nm cow till han är 75 sen vanliga baalruns i hell.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

@Matzon - Ska du köra en hammer din ska du maxa: Blessedhammer, blessed aim, Vigor och sedan ska du även fylla på Concentration och ha den aktiv för den gör att hammarnas skada ökar yttligare. När jag har den aktvierad så gör hammarna ca 9k och när den auran inte är på tar dom bara 2.5k "ca".

-edit-
Tänk på att du även när du maxxat dessa bör lägg en hel del skills på Holy Shield så fienderna inte träffar dig så bra. Så levla till 90 eller nå så blir det nog en bra gubbe:D

@qiwiin - Tombreaver är bra:) Men om du ska ha den på en sorc så tycker jag nog att ett 4sockat spjut med runewordet Infinity skulle hjälpa dig mer. Då den ger din merc level 12 Conviction aura. Conviction aura tar bort resistans på fienden OCH gör att du kan skada dom fast dom är imun mot det element som du använder.

Infinity

4socket Polearms

Ber + Mal + Ber + Ist

50% Chance To Cast Level 20 Chain Lightning When You Kill An Enemy
Level 12 Conviction Aura When Equipped
+35% Faster Run/Walk
+255-325% Enhanced Damage (varies)
-(45-55)% To Enemy Lightning Resistance (varies)
40% Chance of Crushing Blow
Prevent Monster Heal
0.5-49.5 To Vitality (Based on Character Level)
30% Better Chance of Getting Magic Items
Level 21 Cyclone Armor (30 Charges)

Och dom som säger attdet inte går att skada fiender som är imuna mot de element du anänder fast du har conviction aura har fel. För det går. Källa: http://www.battle.net/diablo2exp/skills/paladin-offense.shtml

"This does not lower enemy monsters' magic resistance. Conviction will remove immunities which will allow you or your party members to damage monsters that were previously untouchable with immunities. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
okej tack när vi ändå nämner paladin, jag kör nu med en i lvl 75 och har satsat en hel del på Fist of Heavens och Holy Shock - typen av paladin, tycker ni det var en bra satsning eller "suger" det?

Edit: gör runt 1200 i damage med Fist of Heavens (lvl15).

PvM så funkar det nog inte så jätte bra. Det är grymmt bra i PvP iaf. Socka alla dina items med facets så kommer du röja Gärna en Enigma på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
PvM så funkar det nog inte så jätte bra. Det är grymmt bra i PvP iaf. Socka alla dina items med facets så kommer du röja Gärna en Enigma på det.

Åh nämn enigma igen:D Behöver bara en Ber runa att trycka in i armoret så är den färdig!:D Ska bli fint o glida runt med de på hammerdinen:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Och dom som säger attdet inte går att skada fiender som är imuna mot de element du anänder fast du har conviction aura har fel. För det går. Källa: http://www.battle.net/diablo2exp/skills/paladin-offense.shtml

"This does not lower enemy monsters' magic resistance. Conviction will remove immunities which will allow you or your party members to damage monsters that were previously untouchable with immunities. " [/B]

Det där beror på vilka monster man möter. Conviction är bara 1/5 (eller om det var 1/4) effektiv mot immuna monster, så om de har över 125% resist mot något element så klarar inte en lvl 20 conviction att ta bort immuniteten. Tex en Lightning Enchanted Gloam i Hell kan man aldrig få bort Lightning Immunity från då den kommer att ha 175% Lightning Resist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaldan
Det där beror på vilka monster man möter. Conviction är bara 1/5 (eller om det var 1/4) effektiv mot immuna monster, så om de har över 125% resist mot något element så klarar inte en lvl 20 conviction att ta bort immuniteten. Tex en Lightning Enchanted Gloam i Hell kan man aldrig få bort Lightning Immunity från då den kommer att ha 175% Lightning Resist.

Resistans och Imunities har inget med varan att göra... Har sedan tidigare i tråden konstaterats...

Permalänk
Medlem

har börjat lira med en hammerdin nu, förstår dock inte hur folk träffar så bra med den, är det mängden hammare som gör att man nästan alltid träffar? eller blir det bara bättre ju mer skillpoints man lägger på blessed aim, consentration, vigor och blessed hammer?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem

Du träffar inte bättre med någon skill/aura till hammerdin. Jag tycker då bara en hammerdin är bra när man använder Enigma Först teleporterar man sig runt lite så man fått sig en klump så är det bara att hoppa in i mitten och röja Kan tipsa om att man ska ha hög block med hammerdiner. Har iofs inte kört hammerdin utan Enigma men jag antar att det är bara att pumpa ut tills allt är dött, som inte ska ta allt för lång tid ändå.

Hammerdin+Enigma = Overpower

Permalänk
Medlem

jo det är klart men nu är det inte så att jag har överskott på enigma i min lilla låda direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äh det är bara o springa ru nt lite o snurra upp en hel tornado av hammare så springer dom in o döör. annars får du flytta lite på dig:)

Permalänk
Medlem

haha okej det låter ju lite... riskfyllt men får väl be till gud och hoppas att någon råkar tappa en enigma

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra skill shema på en PvP-Chargedin?

Tänkte typ:
20 charge
20 vigor
20 might
20 fana

sen allt annat på holy shield

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänkte typ:
20 charge
20 vigor
20 might
20 fana

Du bör hitta någon build här;
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=d2-skills&t=12504...
eller
http://bredtokill.suddenlaunch.com/index.cgi?board=helpinfo

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänkte typ:
20 charge
20 vigor
20 might
20 fana

Sådan pala började jag på igår. Fast inte Fana ska ta Concentration istället:)
Men om man chargar mot en fiende och träffar så måste man sedan drasig till baka o ladda på en ny tackling va? Plus att man behöver nog hygglit stor ar för att träffa. Men tänkte att om man har en enigma på kan man ju tackla på dom, tela tillbaks en bit och ladda på en ny charge? Dock kan vind druider bli ett stort prob^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Sådan pala började jag på igår. Fast inte Fana ska ta Concentration istället:)
Men om man chargar mot en fiende och träffar så måste man sedan drasig till baka o ladda på en ny tackling va? Plus att man behöver nog hygglit stor ar för att träffa. Men tänkte att om man har en enigma på kan man ju tackla på dom, tela tillbaks en bit och ladda på en ny charge? Dock kan vind druider bli ett stort prob^^

Kör Angelic amu och 2 Angelic ringar så får du en boost på 2000+ar, 125 life 12 renegate life, 10 dexterity och 20% Damage Taken Goes to Mana.

Har ändrat mig, ska också köra concentration då den förhindrar att ataken bryts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör Angelic amu och 2 Angelic ringar så får du en boost på 2000+ar, 125 life 12 renegate life, 10 dexterity och 20% Damage Taken Goes to Mana.

Har ändrat mig, ska också köra concentration då den förhindrar att ataken bryts.

Fast kanske smartare och köra fan iaf, för den ger ju booost till Attackrating och så ger denn en högre skada en Concent... Hm, vilket tror du låer bäst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast kanske smartare och köra fan iaf, för den ger ju booost till Attackrating och så ger denn en högre skada en Concent... Hm, vilket tror du låer bäst?

Jag har faktiskt inte en aning. Har googlat mycket men inte hittat något vettigt svar på frågan.

Vilken equ ska du köra med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har faktiskt inte en aning. Har googlat mycket men inte hittat något vettigt svar på frågan.

Vilken equ ska du köra med?

Inte funderat så mycket över det. Tänkte ha ganska mycket skill bonusar så det blir nog:

Amulet:
Maras Kaleidoscope

Ringar:
Stone of Jordan
Stone of Jordan

Sköld:
Herald of Zakarum

Skor:
Gore riders eller Waterwalk "För Dexterity och Life bonus" eller Shadowdancer "För ännu mer Dexterity"

Skärp:
Verdungos "Vitality och Skade reducering"

Armor:
Enigma "För teleport, skills, Skade recucering och Liv bonus" Alternativ 1
Chain of Honour "För skills, resistans och Skade reducering" Andra hands alternativ

Vantar:
Steelrend "För ed%" men dom är ganska dyra så ett par "Rare" vantar med bonus till dext skulle funka det med.

Hjälm:
Crown of Ages "Skade reducering, 1skill, Resistans, Fhr, 2sock" 2*40/15 ed/max i den.

Vapen:
Botd i 1hands vapen "Dyrt men bra damage och stats boost, Alternativ tills man har råd med att tillverka en sådan får bli "baranar star" för dess höga Ar boost.

På vapen switchen:
Cta, Spirit

Charms: 1*Annihilius, X*Offensiv skiller "Bättre o boosta fanaticism för mer Ar och så ger den +17% Dmg Charg ger bara 15 per level. Lite life charms.

Sedan att ha råd med allt är ju lite större problem.:)

Permalänk
Medlem

Grief ska tydligen vara bättre än BOTD för charger.
Här är iaf min budget equ.

Hjälm:
Crown of Ages

Vapen:
Grief PB

Amu och ringar:
Angelic.

Sköld:
zaka

Skor:
Gore riders

Armor:
Arkains Valor.

Permalänk
Medlem

Vill ni få hög damage ska ni köra med Grief och Fortitude

Permalänk
Medlem

Iofs ger den mindre deff på motståndaren vilket är bra för att träffa... Och den var ju lite billigare men ja de kanske får bli en sådan då.

Vilket vapen förerdrar man att sätta dom 5 runorna i? Yxor har vell bättre dmg? Men ser snyggare ut med svärd:P

Permalänk
Medlem

Älskar BA Den är tuffast och bäst. Kanske inte allt för hett på en paladin men men. Du får ju inte glöma 340-400 damage på Grief. Sen än Fortitude på det med 300% damage så blir det ganska mycket skada... Om det nu går ihop sig

Permalänk
Medlem

Min charger som inte är klar ännu men såhär ska den se ut alla fall.
20 charge
20 i alla synergies
20 fana
rest i holy shield.
Crown of ages sockad med ber ber.
Death i eth ba.
Fortitude i dusk shroud.
Phoniex i sup sacred targe.
War Travelers.
Draculs grasp.
raven (249/20)
angelic amulet och ring.
och bara liv charms.
på switchen em call to arms och en spirit för 2+ skill.
atm kör jag med death cleaver (måste ha tag i eth ba 5sock)
Zaka upg. (måste fixa runor)
shako med sheal.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Antar att du kommer köra PvP med den? Kanske inte så seriöst men på tävlingar och dyligt så är väll Draculs bannade, eller? Har för mig att Life tap inte får användas då.